חיפוש

אובדן כושר עבודה בעקבות ניתוח

ניתוח שהסתבך או אפילו הושלם לפי התוכניות עלול במקרים מסוימים לגרום לאובדן כושר עבודה. בנסיבות כאלה, הדבר הנכון לעשות על מנת לשמור על מקור הכנסה יציב הוא להפעיל את חברת הביטוח ולהגיש תביעת נכות לביטוח לאומי. בואו ללמוד איך עושים את זה

מצבים של אובדן כושר עבודה שכיחים מכפי שנהוג לחשוב והם עלולים להתקיים פחות או יותר בכל גיל. גברים ונשים בגילאים שונים סובלים כיום מאובדן כושר עבודה, בין אם על רקע תאונות, חבלות, מחלות ממאירות וכן הלאה. בנוסף, אובדן כושר עבודה גם עלול להיות תוצאה של ניתוח.

 

מתי אפשר להגיש תביעה?

החדשות הטובות הן שיש כלים פיננסיים שבהם אפשר להשתמש על מנת להתמודד עם ההשלכות של אובדן כושר עבודה בעקבות ניתוח. ראשית, כדאי להגיש תביעת נכות כללית למוסד לביטוח לאומי ולנצל את הזכויות הקיימות בחוק. שנית, יש לפעול מול חברת ביטוח פרטית ולברר לגבי כיסויים בפוליסות בריאות כאלה ואחרות. חוץ מזה, ניתן לבדוק מול קופת החולים לגבי כיסוי במסגרת שירותי בריאות נוספים ועזרה במימון הטיפולים.

 

מתי ניתוח גורם לאובדן כושר עבודה?

המקרים השונים שבהם ניתוח גורם לאובדן כושר עבודה תלויים בנסיבות ובמצב הרפואי. כך לדוגמא ישנם מקרים שבהם הניתוח פשוט מסתבך ולכן התוצאות שלו לא עולות בקנה אחד עם הציפיות המקוריות של הצוות הרפואי והמנותח. אבל לעומת זאת, קיימים מקרים שבהם הניתוח הושלם לפי התוכנית – אולם הוא עדיין גורם לאובדן כושר עבודה. לרוב, ניתן לראות את זה עם ניתוחים מצילי חיים שהשלכות ותופעות הלוואי שלהן לא מאפשרות להמשיך לעבוד כרגיל.

 

כמה זמן לוקח עד שמקבלים גמלת נכות?

משך הזמן שעובר מהרגע שבו מגישים בקשה מסודרת לקבלת גמלת נכות מכל סוג תלוי בדרגת החומרה של הפציעה. בשביל לקבל את הגמלה והפיצויים, צריך למשל להגיש בקשה מסודרת ולצרף אליה מסמכים. לאחר מכן, מקבלים זימון לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי או של הגוף הרלוונטי שאותו תובעים. ככל שהמצב הרפואי חמור ואובדן כושר העבודה נראה מובהק יותר, כך עולה הסיכוי לקבל מהר את גמלת הנכות ואת הקצבאות.

 

מתי אפשר לחזור לעבודה?

אובדן כושר עבודה יכול להיות זמני או קבוע. גם הגמלה או הקצבה שמקבלים הן לתקופה קצובה או זמנית, לפי המצב הרפואי ובהתאם לקצב ההתאוששות וההחלמה. מעבר לכך, ניתן לקצר את משך זמן ההתאוששות באמצעות השלמת תהליך ההחלמה כפי שהוא מומלץ על ידי רופאים ובעלי מקצוע.

הדבר החשוב בהקשר הזה הוא לבחון כל מקרה לגופו ולהיעזר גם בכלים הפיננסיים וגם בכלים המדעיים. ככל שמשלבים יותר כלים בהתמודדות עם אובדן כושר עבודה בעקבות ניתוח, כך מגדילים משמעותית את הסיכוי לשיפור באיכות החיים ולשמירה על רמת חיים כלכלית נאותה.

יכולת עבודה לאחר ניתוח

באותו נושא