חיפוש

איך להחליף מצבר לרכב ב10 דקות – מדריך

נכנסתם לרכב בבוקר, מיהרתם לעבודה וגיליתם שהרכב בכלל לא מתניע.

ובכן, קודם כל, לא בטוח שאתם צריכים החלפת מצבר.

בואו נעשה סדר בבלגן.

קבלו את המדריך המלא והכי מקיף על מצבר גמור ומרוקן ברכב, החלפה של מצברים ועוד מידע מקיף מסביב – שכל נהגת ונהג חייבים להכיר.

זה לא משנה אם אתם נוסעים על רכב משפחתי, ספורטיבי, ג'יפ או SUV, אתם צריכים לדעת להחליף מצבר לבד. אבל רגע לפני שרצים להחליף מצבר, יכול להיות שהבעיה היא אחרת. כשאתם עומדים מעל הצבר ומתבוננים עליו מלמעלה, אתם תבחינו שישנם מספק פקקים עם סימון של + עליהם. אגב, ברכבים יוקרתיים כמו רכבי אודי ודומים לו, יכול להיות שיהיה מכסה חיפוי על אזור זה. בואו נבין מה כולל האזור הזה ומה עליכם לבדוק (לפני שרצים להחליף מצבר).

האם המים המזוקקים התרוקנו או התייבשו במצבר הרכב?

כדאי לדעת, בכדי שמצבר הרכב שלכם יצליח להניע את המנוע, חייבים להימצא מים מזוקקים בתוך אותם פקקים עם סימון של "+" עליהם. מה שאתם צריכים לעשות זה את הדבר הבא: אתם צריכים לקחת מברג עם ראש שטוח ובעזרתו אתם תבריגו החוצה בעדינות את פקקי הפלסטיק עם הסימון של ה"פלוס" (+). בשלב הזה אתם תראו אם יש מים מתחת לפקקים האלו.

אם אין, אתם תצטרכו למלא ויהיה עדיף לרכוש את המים האלו, לא להשתמש במים מהברז. לכו לחנות חלפי הרכב הקרובה לביתכם, רכשו מים מזוקקים ותמלאו אותם בתוך אותם פקקים עשויים מפלסטיק. אם מילאתם מים בתוך הפקקים והרכב עדיין לא מניע, כמובן שיהיה חשוב להחליף את המצבר של הרכב.

כיצד מחליפים מצבר רכב לבד וב-10 אצבעות

אין צורך להמתין עד אותו בוקר מעצבן, כשהרכב לא מניע בעקבות מצבר מרוקן. מצבר הרכב הוא סוללה לכל דבר שחייבת טעינה. כיצד הסוללה נטענת? ובכן, אם זה לא רכב חשמלי, הסוללה נטענת תוך כדי הנסיעה שלכם ברכב.

אמה-מה, לכל מוצר יש תוקף ומצברים הם לא שונים במובן הזה. באופן כללי, מצברים תקפים לתקופות של 3-6 שנים, כאשר רוב המצברים בדרך כלל לא יגיעו ל-6 שנים. לרוב, כשההנעה של הרכב כבר נעשית קשה בבוקר, זה אומר שהמצבר שלכם בתהליכים מתקדמים של התרוקנות.

ב-2020 יש פתרונות סיוע בדרכים וחילוץ, התקנות ועוד

בכל מקרה שבו אתם צריכים להחליף מצבר, קודם כל אנחנו ממליצים לכם להכיר את האפליקציה הנקראת ידידים – סיוע בדרכים. אתם תוכלו ליצור שם קשר עם גולשים ואנשי מקצוע, ככה שתוכלו לקבל גם סיוע בהחלפת מצבר.

אם בכל זאת אתם מעדיפים להחליף את המצבר בכוחות עצמכם, אנחנו רוצים להסביר לכם איך לעשות זאת בצורה הכי פשוטה. בואו נתחיל עם הכלים. אתם צריכים דבר אחד ודבר אחד בלבד – מברג פיליפס. יש לנתק את 2 הכבלים אשר מחוברים למצבר הרכב, אבל שימו לב לדבר חשוב ביותר – אסור שהכבלים האלו ייגעו האחד בשני. אתם חייבים להשאיר אותם בנפרד ומרוחקים אחד מהשני. שחלילה, אף אחד לא יתחשמל.

האם צריך לפרק גם את בית-קופסת הפלסטיק הייעודי שבו המצבר יושב?

שימו לב, עליכם לנתק אך ורק את 2 הכבלים של החשמל. אל תפרקו את קופסת הפלסטיק שבתוכה המצבר ממוקם. מה כן, לפעמים המצבר לא רק ממוקם בתוך קופסת הפלסטיק הזאת, הוא גם מחובר אליה עם ווים קטנים שמאבטחים את הישארותו בתוך הקופסה. אם כך, אם אכן ישנם ברגים או ווים המאבטחים את המצבר בתוך הקופסה, הבריגו גם אותם החוצה.

בשלב הזה, תשלפו החוצה את המצבר הישן ושימו אותו בצד. במקביל, קחו את המצבר החדש לידיכם ופשוט תניחו אותו בתוך בית-קופסת הפלסטיק הייעודי. כעת, יהיה עליכם להשתמש באותו מברג פיליפס בכדי לחבר חזרה את 2 הכבלים שניתקתם קודם לכן. שימו לב, יהיה עליכם לעשות זאת תוך כדי שאתם נמנעים מלהצמיד את 2 הכבלים יחדיו – שלא ייגעו אחד בשני. אם אתם מסתבכים, אנחנו ממליצים לכם להשתמש ולהסתייע במגוון פתרונות סיוע בדרכים שיש כיום. חפשו בגוגל "סיוע וחילוץ בדרכים". תמצאו לא מעט פתרונות.

ג'יפ

באותו נושא