חיפוש

כיצד ניתן לדעת האם אדם מעלים מס?

כל מדינה קובעת חוקים שונים למיסוי. מבחינת המדינה, ברגע שהחוקים הללו מאושרים, האזרחים צריכים לציית להם ולשלם את המס שלהם. כל אזרח צריך לציית לחוק, על מנת שהמדינה תוכל לשמור על קיום תקין ולא תידרדר לאנרכיה.

למרות זאת, ישנם אנשים שבוחרים להפר את החוק בצורה כזו או אחרת. הם יוצרים חוסר שוויון, עשויים לסכן את עצמם ואת הסביבה שלהם וחשופים לסנקציות שונות. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לדעת האם אדם מעלים מיסים.

 

העלמת מס

העלמת מס היא אחת מהעבירות הפליליות שקיימות בספר החוקים של מדינת ישראל. העלמת מס היא נקיטה בהליכים שאינם חוקיים, על מנת להקטין את תשלומי המס או לא לשלם אותם. זאת לעומת ביצוע דרכים חוקיות להקטנת המס.

העלמת מס נחשבת לעבירה חמורה. היא יכולה להיעשות בהיקפים גדולים ובכך ליצור אי שוויון בין מעלים המס לבין האזרחים האחרים, שמקפידים על תשלום המס שלהם במועדים החוקיים. קראו עוד על העלמת מס באתר https://www.ordanlaw.co.il.

 

רשויות המס נגד מעלימי המס

העלמת מס היא לא תופעה שולית במיוחד. לפי הערכות, מדי שנה מועלמים מיליארדי שקלים שאמורים להיות משולמים לרשויות המס. חלק מהעלמות המס נעשות על ידי עבריינים וארגוני פשיעה, כאשר חלק מסוים מהעלמות המס נעשה על ידי אזרחים שלמראית עין נראים נורמטיביים. רשויות המס פועלות נגד מעלימי המס ומנסות למצוא אותם באמצעות מספר דרכים.

 

תשלום במזומן

תשלום במזומן יכול להעיד על אדם שמעלים מס. החוק קובע תקרה מסוימת לביצוע עסקאות במזומן. כמתבצע תשלום במזומן, קל יותר לא לשלם מס, מכיוון שאין על כך מידע במערכות הסליקה או במערכות הבנקאיות, בניגוד לתשלום שמבוצע בהעברה בנקאית או בכרטיס אשראי.

 

אי הנפקת קבלות

אם קיבלתם שירות מסוים מבעל עסק או שרכשתם ממנו מוצר מסוים, הוא מחויב להנפיק לכם קבלה. ישנם כמה סוגי עוסקים שונים במדינה – עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ, אך המשותף לכולם היא החובה להנפיק קבלה, מתוקף המעמד שלהם כצורות התאגדות עסקיות. מי שמוכר לכם שירות או מוצר ללא קבלה, עשוי להיות אדם שמעלים מס.

 

התחמקות מתיעוד

אם אתם מנהלים קשר פיננסי או עסקי מסוים עם אדם אחר, התחמקות של אותו האדם מתיעוד הקשרים הללו עשויה להראות שהוא מעלים מס. למשל, אם האדם לא מעוניין להתכתב או לשוחח בטלפון, ייתכן שהוא מנסה להימנע מתיעוד שיוכיח שהוא מבצע פעולות מסוימות, כמו מכירת מוצרים, על מנת שהוא לא יצטרך לשלם מס בעתיד.

 

אי הימצאות מסמכים

בעל עסק מחויב לנהל פנקס הוצאות ברמה מסוימת, לפי מס שקובעת לו רשות המיסים. כמו כן, הוא אמור להיות בעל קבלות וחשבוניות שונות, שהונפקו לו מספקים או שהוא תיעד לאחר שהנפיק לקוחות. אם אין לו כאלה, ייתכן שהוא מעלים מס.

אדם מעלה מס

באותו נושא
עורך דין
כיצד מתנהלת תביעת נזיקין?

תביעות נזיקין מבוססות ברובן על עוולות מכוח פקודת הנזיקין. בפקודה ישנן עוולות כלליות כגון,  "רשלנות", "הפרת חובה חקוקה" לצד עוולות ספציפיות כגון, "כליאת שווא", "תרמית"

קרא עוד »