חיפוש

הכל על טיפול בגליובלסטומה

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר שיודעת האנושות בתקופה המודרנית. מחלת הסרטן היא מחלה המתאפיינת בגידול לא פרופורציונאלי של תאים בגוף. בעקבות הגדילה הלא מבוקרת הזו, מגוון רחב של מערכות בגוף לא עובדות כמו שצריך. כתוצאה מגידול זה, גופו של האדם יכול להיפגע בצורה בלתי הפיכה ולצערנו הרב סופו של האדם כמעט וודאי לאחר תחילת התפתחות המחלה.

רבים מהמדענים בתקופה המודרנית מקדישים את חייהם אך ורק למחקר ולגילויים אודות הסרטן, בתקווה שיום אחד, האנושות תוכל להשאיר פגע נוראי זה מאחוריה.

 

סרטן הגליובלסטומה

אחד האיברים המרכזיים ביותר בגוף האדם, ויש שיגידו כי הוא האיבר המרכזי ביותר בגוף האדם, הוא המח. המח מחולק למגוון אזורים, כאשר לכל חלק במח יש פונקציה מוגדרת ותחומי שליטה ברורים על מגוון התפקודים של האדם.

טיפול בגליובלסטומה

הפגיעה במח

נקל לשער, כי פגיעה של גידול סרטני במח, היא מהפגיעות החמורות ביותר אותן יכול לדעת הגוף. אחד מסוגי הסרטן הללו, הוא הגליובסטומה. בסרטן זה, חלק מתאי המח, שתפקידם הוא תמיכה במח, והם נקראים בעגה המדעית "תאי גלייה", נפגעים מגידול סרטני.

 

סוג התאים שנפגע

"תאי הגלייה" הם שם כולל למגוון סוגים של תאים. במחלה זו, משפחת תאי הגלייה שנפגעת היא התאים האסטרוציטיים. תאים אלו, הם תאים שניתן יהיה לזהות אותם בהגדלה כתאים בצורת כוכב.

 

צורות טיפול

כאשר אדם מאובחן בסרטן קשה זה, לעולם הרפואה כיום אין דרך אמיתית להציל אותו ולרפאות אותו בצורה מושלמת. לכן, כעבור כמה חודשים מרגע גילוי המחלה, סופו של החולה נחרץ, עד ליום אליו אנו מתפללים, בו עולם המדע ימצא דרך לרפא את מחלה ארורה זו.

בכל זאת, קיימים כמה סוגי טיפול בגליובלסטומה שבאופן כללי מנסים להקל על החולה ולאפשר לו להתנהל בצורה נורמטיבית זמן רב יותר.

טיפול בגליובלסטומה

ניתוח

סוג אחד של טיפול, הוא ניתוח להסרת חלקים מרכזיים וגדולים של הגידול הסרטני. בהליך עדין זה, המנתח מוציא כמה שיותר חלקים מהגידול במוחו של הפציינט ובכך מעכב בצורה משמעותית את התקדמות המחלה וקונה לפציינט זמן יקר.

 

הקרנות

בדומה לעוד סוגים אחרים של סרטן, ניתן לעכב את התקדמות הסרטן באמצעות הקרנות שהורגות את התאים הסרטניים. מדובר כמובן בהליך שתוך כדי הרג התאים החולים, הורג גם תאים בריאים וגורם למטופל לאי נוחות רבה המלווה בכאבים, הקאות, בחילות וסחרחורות.

 

אופטיון

בעקבות פיתוח יוצא דופן בשנים האחרונות, חברה ישראלית פיתחה מכשיר הנקרא "אופטיון". מכשיר זה, המאושר על ידי מכוני התקנים השונים ושיעילותו מוכחת על ידי מחקרים וניסויים, יוצר השארה של שדות חשמליים שהורגים את התאים הסרטניים ומעכבים את התפתחות המחלה. מדובר כמובן בטיפול שיילקח במקביל להקרנות.

 

לסיכום

כולנו תקווה, כי התרופה לסרטן על סוגיו השונים, תפותח בהקדם האפשרי.

טיפול בגליובלסטומה

באותו נושא
בית דפוס
מה העלויות של בית דפוס 2023

גם בשנת 2023, בתי דפוס ממלאים תפקיד מכריע במתן מענה לצרכים המגוונים של אנשים פרטיים, עסקים וארגונים. עלויות שירותי ההדפסה עשויות להשתנות בהתאם לגורמים שונים.

קרא עוד »
בית מול ניירות
מהו החזר מס בגין משכנתא

כמעט כל אזרח במדינת ישראל משלם משכנתא וכמעט כולנו משלמים מס הכנסה פרט למי שפטור ומי שהחליט שאינו צריך והמבין יבין. תשלומי המשכנתא מלווים אותנו

קרא עוד »