חיפוש

לא מצליח להגיע להסדר עסקי? אילו פתרונות ישנם?

לעשות עסקים זה לא עניין פשוט. בעוד שיש עסקאות שאפשר לסגור בצורה מהירה ונוחה, ישנן עסקאות מורכבות יותר, שאף מצריכות בדיקות משפטיות מעמיקות.

מה קורה כאשר במהלך מערכת יחסים עסקית צצה מחלוקת משמעותית? שני הצדדים יעדיפו להימנע מהגעה אל כותלי בית המשפט, שכן בית המשפט עלול להביא פתרון שאינו מקובל על אף צד ולהוביל להליך ארוך. במאמר הבא נסקור את הפתרונות השונים עבור אלו שלא מצליחים להגיע להסדר עסקי.

 

מחלוקות וסכסוכים עסקיים

כשעושים עסקים, אתם יכולים למצוא את עצמכם מגיעים למחלוקות וסכסוכים שונים. זה יכול לקרות במהלך חתימת חוזים, זה יכול לקרות כאשר אחד הצדדים מחליט לשנות בצורה מסוימת את ההתקשרות העסקית הקבועה וגם כאשר צד מסוים טוען לחובות מסוימים, כשהצד השני מכחיש אותן.

כשהמחלוקות גדולות מדי, קשה מאוד להגיע להסדר עסקי. ישנם מספר פתרונות שונים שיכולים לסייע לכם בהגעה להסדר זה. באתר https://www.borerut.com תוכלו לקרוא עוד על כך.

 

בעייתיות בבית המשפט

אם אחד הצדדים מרגיש שהצד השני בסכסוך העסקי הוא זה שגורם לו לעוול, הוא תמיד יכול לפנות אל אחד מערכאות המשפט ולהגיש תביעה אזרחית. למרות זאת, ישנה בעייתיות בבית המשפט כשמדובר על סכסוך עסקי. לא תמיד השופט הוא בעל הבנה של הסיטואציה העסקית, ובנוסף, בית המשפט יכול לעכב את ההליך ולגרום להכרעה מאוחרת.

 

הליך גישור

הליך חלופי להליך המשפטי בבית המשפט שבאמצעותו ניתן להגיע להסדר עסקי, הוא הליך הגישור. זהו הליך ששני הצדדים מסכימים עליו, ובו ממונה מגשר מטעם מוסד רלוונטי, ששומע את הטענות השונות של שני הצדדים ומציע פתרון. אם שני הצדדים מעוניינים, הם יכולים להסכים על הפתרון שהוצע.

 

יתרונות בהליך הגישור

המגשר, האדם שמנהל את הליך הגישור, ממונה בהסכמה על ידי שני הצדדים המסוכסכים. הדבר גורם לשני הצדדים לתת יותר אמון בהליך. בנוסף, המגשר במקרים רבים יהיה מומחה בתחומו, כך שהוא יכול להבין איזה פתרון ירצה את שני הצדדים בסופו של דבר.

 

הליך בוררות

הליך זה די דומה להליך הגישור, אך שונה ממנו במעט. לעומת הליך הגישור, בו שני הצדדים מסכימים או לא מסכימים לפתרון המוצע, בהליך הבוררות, כל עוד לא נמצא פתרון מוסכם, הבורר יקבל הכרעה בעצמו.

 

יתרונות בהליך בוררות

הליך הבוררות מאפשר קבלת וודאות בצורה מהירה. לא תמיד יש היתכנות לפתרון משותף, במקרים שהמחלוקות גדולות מדי. הכרעת הבורר תאפשר וודאות לשני הצדדים, לעומת הליך משפטי שיכול להימשך לאורך שנים.

 

מה עדיף?

אין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת. באופן עקרוני, זה תמיד טוב כשכולם מרוצים, אך לא תמיד ניתן למצוא פתרונות מוסכמים. לכן, מומלץ לבחור בהליך בוררות או גישור למציאת הסדר עסקי לפי ההיתכנות למציאת פתרון משותף.

הסדר עסקי

באותו נושא