חיפוש

כיצד לבחור את התאורה האידיאלית לבניינים

כולנו מכירים את התמונות האייקוניות של ניו יורק, בהן כל גורדי השחקים מוארים ומייצרים את קו הרקיע המוכר. מעטים יודעים שעיריית ניו יורק חייבה את בעלי הבניינים להדליק את תאורת המשרדים גם כשאיש לא היה שם – כך שהרבה אנרגיה וכסף רבים בוזבזו. הבשורה הטובה היא שבשביל להשיג את האפקט המרשים של בניין מואר אין צורך להדליק את כל האורות שלו.

כיום ישנה תאורה חיצונית מותאמת לבניינים שיכולה להעניק בולטות, עניין ומיתוג לבניין מבלי לבזבז חשמל וכסף. אספנו בשבילכם מספר עצות כדי שתוכלו לבצע את הבחירה הטובה ביותר לתאורת הבניין שלכם.

 

הכל מתחיל בחזון

דבר ראשון שעליכם לחשוב עליו כאשר בוחרים תאורה לבניין הוא מה תפקיד שתרצו לתת לתאורה החיצונית, האם התפקיד שלה הוא פונקציונלי בלבד? או שהמטרה היא לתת לבניין עיניין ומיתוג? ניתן לבחור גם בשילוב בין שני השימושים. החזון שלכם לתאורה צריך להוביל את הבחירה בסגנון התאורה.

בִּניָן

התאמה לסגנון והייחודיות

השלב השני יהיה להבין את הייחודיות של הבניין שלכם -האם יש לבניין חזית שרובה זכוכית או רובה בטון ולבנים? לכל בניין סגנון אדריכלי שונה והתאורה צריכה ללכת עם הסגנון האדריכלי יד ביד. האופן שבו האור נופל על הבניין הוא אלמנט אדריכלי לכל דבר, הזווית של החלונות מול השמש, ההצללות של חלקים מסויימים לעומת הבהירות של אחרים. בלילה אור טבעי לא נופל על הבניין והוא נותר שחור ובולע אור.

כאשר בוחרים תאורה לבניין, צריך לבחון את עוצמת האור ואת הגוון שיחמיאו לבניין בצורה אידיאלית. התאמת תאורה לסגנון האדריכלי תיצור הרמוניה שתוסיף חן לבניין.

 

התאמה לצרכים

צרכי הבניין הולכים יד ביד עם צרכי העסקים, הדיירים, והמשתמשים בבניין. שימושים מסחריים ירצו למשוך קהל בשעות הלילה בעזרת תאורה, בניינים שמאכלסים חברות צריכים לייצג את החברה ולהיות חלק מהמיתוג שלה. כך שהבחירה צריכה להתאים לצרכים השונים של המשתמשים. אל תחשבו שבחירת התאורה יכולה להתרחש רק בשלב התכנון האדריכלי, ניתן לבצע בחירה נכונה בתאורת הבניין בכל שלב.

 

תאורה אינטראקטיבית

אלמנט נוסף שצובר פופולריות לאחרונה הוא תאורה אינטראקטיבית, כלומר תאורה שמשתנה, מחליפה צבעים ויכולה לייצר תנועה של אור. לבניינים עם שימושים מסחריים יש שימוש חשוב ביותר בתאורה אינטראקטיבית בשביל למשוך קהל. השימוש בתנועה באור יכול להוסיף עניין ויופי בין בנייני הרחוב.

 

ההיבט הטכני

שלב נוסף בבחירת התאורה הוא הזווית הטכנית, תאורת חוץ לבניינים צריכה להיות עמידה לסוגים שונים של מזג אוויר, לשימוש תכוף בכל לילה ולחיסכון באנרגיה. חשוב לבחון את הגורמים האלה בשביל לבצע בחירה טובה בסוג התאורה, בחירה שתחסוך לכם כסף.

לסיכום, תאורה יכולה לשנות את הבניין שלכם מקצה לקצה, למשוך מבקרים, לייצר עניין וחן ברחוב, ולמתג את כל המשתמשים בבניין באור אחר. אך כדי להשיג את המטרות האלה יש לבצע בחירה נכונה, כזאת שתתחשב בסגנון הבניין ובצרכים שלו, כמו כן בצרכים של המשתמשים והמבקרים, וכמובן בחזון שלכם.

תאורה למבנים

באותו נושא
בית דפוס
מה העלויות של בית דפוס 2023

גם בשנת 2023, בתי דפוס ממלאים תפקיד מכריע במתן מענה לצרכים המגוונים של אנשים פרטיים, עסקים וארגונים. עלויות שירותי ההדפסה עשויות להשתנות בהתאם לגורמים שונים.

קרא עוד »
טיפול בגליובלסטומה
הכל על טיפול בגליובלסטומה

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר שיודעת האנושות בתקופה המודרנית. מחלת הסרטן היא מחלה המתאפיינת בגידול לא פרופורציונאלי של תאים בגוף. בעקבות הגדילה הלא

קרא עוד »
בית מול ניירות
מהו החזר מס בגין משכנתא

כמעט כל אזרח במדינת ישראל משלם משכנתא וכמעט כולנו משלמים מס הכנסה פרט למי שפטור ומי שהחליט שאינו צריך והמבין יבין. תשלומי המשכנתא מלווים אותנו

קרא עוד »