חיפוש

כיצד מדבירים תיקן אמריקאי?

כולנו מכירים את בעיית הג'וקים והנמלים, בעיקר כשמתחיל האביב, אז יש התעוררות של החרקים המגיעים לביתנו לתור אחר מזון. למעשה, אין בית בישראל בו לא תמצאו תרסיס נגד ג'וקים. המאמר יבדוק כיצד מטפלים בתופעה ובעיקר כיצד מדבירים תיקן אמריקאי שהוא הג'וק הנפוץ ביותר.

 

מי אתה תיקן אמריקאי?

תיקן אמריקאי למרות שמו הוא הג'וק הנפוץ ביותר בכל העולם. המקור שלו אינו מאמריקה כפי שנהוג לחשוב אלא מאפריקה והוא נקרא אמריקאי כי כך תואר באמצעות המדע. מדובר על מקק חום שאורכו הממוצע 4 ס"מ וגובהו הממוצע 7 מ"מ, אך הרבה פעמים נפגוש תיקנים ארוכים יותר מסוג זה.

למרות שיש לתיקן האמריקאי כנפיים המאפשרת לו תעופה, הוא הגיע אלינו ולמקומות אחרים עם המצאת אמצעי התחבורה השונים, הסתגל לבית הגידול והתרבה. על מנת להתקיים תיקן זה אוכל הכל והוא תמיד יעדיף להיכנס לאזורים חמים ולחים, אך בשביל ארוחה טובה לא יפספס גם מקומות קרירים ויבשים.

החדרים הפופולריים עליו בבית הם המטבח, המקלחת, המחסן, חדרי אשפה ובעיקר הביוב, משם הוא מגיע לתוך הבית. חשוב להיפטר מתיקנים מסוג זה באמצעות הדברה. ריסוס לבית באזור המרכז ובאזורים אחרים בארץ כבר בתחילת האביב יפתור את מכת התיקנים.

 

כיצד התיקן האמריקאי מתרבה?

הנקבה מסוג תיקן אמריקאי מסוגלת להטיל כ-50 פעם בכל מהלך חייה. בכל הטלה היא תטיל 15 ביצים שנמצאות במעין תיק שעוטף אותן. לפני שהתיקנים הצעירים ייוולדו היא תעדיף להטיל אותם באזורי מזון. לאחר כחודש וחצי או חודשיים מהביצים יבקעו התיקנים הקטנים שעדיין לא פיתחו כנפיים. במהלך הזמן התיקנים גדלים ולאחר כשנה הם עוברים תהליך התנשלות. בתור בוגרים הם יחיו כשנה לא לפני שיחגגו בבתים שלנו.

 

כיצד מדבירים תיקן אמריקאי?

התיקן האמריקאי גורם למפגע תעבורתי בבתים רבים ולא מספיק לרסס עליו תרסיס נגד ג'וקים אותו קונים בחנות. על מנת שהתיקן לא יתרבה ויטיל ביצים יש לבצע פעולה מסיבית יותר באמצעות תרסיסים ידידותיים לסביבה על ידי מדביר מקצועי. המדביר ירסס את החומרים בפתחי הביוב, על הרצפה ולאורך הקירות ויניח אבקת ג'ל בארונות המטבח ובאזורים המועדים לפורענות.

לעומת זאת, הטיפול בנמלים יעשה באמצעות גרגירי פיתיון, ג'ל או ריסוס, כאשר הג'ל יותר אפקטיבי מאחר והנמלים נושאות אותו על גופן לתוך הקן וכך ניתן להשמיד את כל דיירי הקן.

 

מתי מומלץ לבצע הדברה לנמלים ותיקן אמריקאי?

ההדברה נגד נמלים ותיקנים נעשית כאמור בתחילת האביב ובמהלכו, אך אם אחרתם את המועד גם לפני הקיץ ההדברה תעשה את העבודה. לאחר חודשי הקיץ התיקנים יחפשו מקומות לחים וחמים אחרים ולכן אין טעם להדביר. למרות זאת, הקיץ החם בישראל הוא ארוך ולכן עדיף למנוע את התפשטות התיקנים והנמלים ולבצע את ההדברה בזמן.

להדביר ג'וק אמריקאי

באותו נושא
בית דפוס
מה העלויות של בית דפוס 2023

גם בשנת 2023, בתי דפוס ממלאים תפקיד מכריע במתן מענה לצרכים המגוונים של אנשים פרטיים, עסקים וארגונים. עלויות שירותי ההדפסה עשויות להשתנות בהתאם לגורמים שונים.

קרא עוד »
טיפול בגליובלסטומה
הכל על טיפול בגליובלסטומה

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר שיודעת האנושות בתקופה המודרנית. מחלת הסרטן היא מחלה המתאפיינת בגידול לא פרופורציונאלי של תאים בגוף. בעקבות הגדילה הלא

קרא עוד »
בית מול ניירות
מהו החזר מס בגין משכנתא

כמעט כל אזרח במדינת ישראל משלם משכנתא וכמעט כולנו משלמים מס הכנסה פרט למי שפטור ומי שהחליט שאינו צריך והמבין יבין. תשלומי המשכנתא מלווים אותנו

קרא עוד »