חיפוש

מהו החזר מס בגין משכנתא

כמעט כל אזרח במדינת ישראל משלם משכנתא וכמעט כולנו משלמים מס הכנסה פרט למי שפטור ומי שהחליט שאינו צריך והמבין יבין. תשלומי המשכנתא מלווים אותנו תקופה ארוכה מאוד בחיינו בין 15 ל- 30 שנים ברוב המקרים ובנוסף, אנחנו מחויבים ברגע שלקחנו משכנתא לעשות פוליסת ביטוח חיים למשכנתא למקרה שמשהו רע יקרה לנו ופוליסת ביטוח מבנה למקרה שמשהו רע יקרה לו. אבל מה תגידו אם אומר לכם שבמקרים מסוימים, עקב העובדה שאנחנו משלמים משכנתא ופרמיות ביטוח חיים ומבנה, אנחנו יכולים להיות זכאים בסוף שנת המס להחזר מס בגין המשכנתא. מזה אומר ועל מה בדיוק מדובר, במאמר הבא.

 

מהו האלמנט שמייצר את הזכאות להחזר מס בגין משכנתא?

זוגות שמגיעים לבנק לצורך לקיחת משכנתא נאלצים בסיום התהליך להוסיף לסל ההוצאות שלהם פרמיית ביטוח חיים ופרמיית ביטוח מבנה, למצב שיקרה חס וחלילה משהו לאחד מבני הזוג או לשניהם ולמצב שהבית יינזק כתוצאה משרפה או כוח עליון. ללא ביטוחים אלה הבנק לא יסיים ולא יאשר את תהליך לקיחת ההלוואה. הביטוחים הללו הם האלמנט שיכול להוביל אתכם לזכאות לא מבוטלת בסכום להחזר מס. חשוב מאוד שתדעו, שגם אם אתם משלמים כבר מספר שנים את המשכנתא והביטוחים ולא בדקתם את זכאותכם, תוכלו רטרואקטיבית לבדוק ולבקש את ההחזרים שאולי מגיעים לכם.

 

כיצד תשלומי פרמיות הביטוחים עשויים לייצר זכאות להחזר מס?

בחוקי המס הישראלים ישנו אחוז מסוים המוגדר זכאי לניכוי מס, מדובר ב- 25 אחוזים. כלומר, אחוז מסוים מסך התשלומים אותם אתם משלמים על פרמיות הביטוחים שקשורים למשכנתא, מייצר הפחתה של ההכנסה שלכם המחויבת בתשלום מס ומכאן נובע ההחזר. אתם לאורך שנים משלמים מס גבוה שמתעלם לחלוטין מעצם קיומה של המשכנתא והביטוחים הנלווים אליה, ולכן מגיע לכם החזר מס. אין זה משנה אם אתם עובדים שכירים או בעלי עסק עצמאי, בכל אחד מהמצבים תוכלו לקבל את ההחזר שמגיע לכם.

 

הדרך הנכונה להגיש בקשה להחזר מס בגין משכנתא

אנשים נוטים לעיתים לוותר על יועץ מס במטרה לחסוך את העלות של הייעוץ אולם, אני בוחר להמליץ לכם לא לוותר על השירותים המקצועיים של יועץ מס כשמדובר בהחזרי מס. ההמלצה הזאת נכונה גם למצב בו אתם מבקשים להגיש בקשה להחזרי מס בגין תשלום ביטוח החיים והמבנה של המשכנתא וגם למצב בו בקשת ההחזר שלכם היא בגין העובדה שהנכם עצמאיים שעובדים מהבית. יועץ מס מכיר היטב את הנושא ויידע לתת לכם הדרכה מקיפה אודות הטפסים שעליכם למלא ולהגיש ולגבי מכלול הזכויות שלכם בהקשר לבקשת ההחזר. עלות מול תועלת – יועץ המס מנצח בגדול.

 

סיכום

למיטב הבנתי אין שום סיבה הגיונית שתשאירו בקופת המדינה את הכספים שמגיעים לכם. מדינת ישראל גובה שיעורי מס גבוהים ומכבידים כך שאם במקרה מגיע לכם כסף מהמדינה, אל תהססו, אל תתמהמהו, הגישו בקשה וקחו אותו.

מטבעות עם בית עץ

באותו נושא
בית דפוס
מה העלויות של בית דפוס 2023

גם בשנת 2023, בתי דפוס ממלאים תפקיד מכריע במתן מענה לצרכים המגוונים של אנשים פרטיים, עסקים וארגונים. עלויות שירותי ההדפסה עשויות להשתנות בהתאם לגורמים שונים.

קרא עוד »
טיפול בגליובלסטומה
הכל על טיפול בגליובלסטומה

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר שיודעת האנושות בתקופה המודרנית. מחלת הסרטן היא מחלה המתאפיינת בגידול לא פרופורציונאלי של תאים בגוף. בעקבות הגדילה הלא

קרא עוד »