חיפוש

מה הזכויות שלי מביטוח לאומי בעקבות תאונת עבודה?

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שעברתם לאחרונה תאונת עבודה ואינכם יודעים מה לעשות כעת ומה הזכויות שלכם. אם זה המצב, כדאי שתדעו שהגעתם אל המקום הנכון בזמן הנכון. את המדריך הנוכחי כתבנו עבורכם לאחר שעברנו בעצמנו תאונה שכזו. בתחילה, לא ידענו כלל מה עלינו לעשות ומה הזכויות שלנו. ככל שהזמן עבר, הבנו במה מדובר והחלטנו לכתוב על כך מדריך מקיף שיציג בפני כל דורש את המידע הנחוץ לו בנושא. הישארו אתנו ותקבלו את כל הפרטים.

 

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

חשוב מאוד שתדעו את ההגדרה של תאונת עבודה לפי המוסד לביטוח לאומי. אנחנו לא ידענו בהתחלה במה מדובר, וחשבנו שתאונת עבודה היא כזו שמתרחשת רק בתוך כותלי המשרד. אנחנו עברנו תאונה בזמן שיצאנו לסידורים בדואר ובבנק וגילינו, שלפי המוסד לביטוח לאומי זו תאונת עבודה לכל דבר ועניין. לכן, כדאי שתדעו שהמוסד לביטוח לאומי מגדיר את תאונת העבודה בדרכים הבאות:

  1. תאונה שאירעה במקום העבודה הקבוע של העובד
  2. תאונה שנגרמה מתוצאה שקשורה למשלוח היד של העובד
  3. תאונה שאירעה בזמן שהעובד נשלח למשימה כלשהי מטעם המעסיק שלו (בדיוק מה שקרה לנו)

שימו לב, זהו מידע שנכון לעובדים שכירים. עבור עצמאיים, מדובר בתאונה שאירעה כתוצאה או במהלך משלח היד.

 

איך אפשר לדעת מה הזכויות שלכם מביטוח לאומי במצב שכזה?

אם גיליתם שעברתם תאונת עבודה כדאי שתדעו שמגיעות לכם זכויות שונות מטעם המוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי צריך לקבל פרטים אודות התאונה וחומרת הפגיעה שלכם. כך שעליכם לשלוח את כל המסמכים הדרושים בנושא (טופס תאונת עבודה, מסמכים רפואיים שמעידים שעברתם תאונת עבודה וכו') אל המוסד לביטוח לאומי כדי שנציג מטעמו יראה מה חומרת המצב ולפיה, תוכלו לדעת מהן הזכויות שלכם.

 

הזכויות של נפגעי תאונת עבודה

אם אדם עבר תאונת דרכים שבעקבותיה כושר העבודה שלו נפגע, הוא יהיה זכאי לקבל מטעם המוסד לביטוח לאומי דמי פגיעה. בנוסף לכך, הוא גם עשוי לקבל מימון של ההוצאות הרפואיות. במרבית המקרים, הזכויות של נפגעי תאונות עבודה כוללות מימון של כ- 3 חודשים. במהלכם, העובד צפוי לקבל תשלום בגובה 75%  בהתאם למשכורת שלו. הדבר נקבע לפי המשכורות שהרוויח מ- 3 החודשים הקודמים לפגיעה.

 

כמה מילים לפני סיום המדריך

רגע לפני שניפרד מכם, חשוב לנו לחזור ולומר כי גובה הפיצויים משתנה ממקרה אחד לאחר. כך שלא כל תאונה מזכה את העובד בתשלום שכזה למשך כ – 3 חודשים. אנו מציינים זאת מכיוון שיש מי שעשויים להבין כי זו הזכאות שלהם. כפי שציינו קודם לכן, גובה הפיצויים נובע בעקבות חומרת הפגיעה והוא נקבע על ידי מומחים שיפגשו אתכם בוועדה שתתקיים מטעם המוסד לביטוח לאומי. אנו מאחלים לכם בהזדמנות זו רק בריאות.

תאונת עבודה

באותו נושא
בית דפוס
מה העלויות של בית דפוס 2023

גם בשנת 2023, בתי דפוס ממלאים תפקיד מכריע במתן מענה לצרכים המגוונים של אנשים פרטיים, עסקים וארגונים. עלויות שירותי ההדפסה עשויות להשתנות בהתאם לגורמים שונים.

קרא עוד »
טיפול בגליובלסטומה
הכל על טיפול בגליובלסטומה

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר שיודעת האנושות בתקופה המודרנית. מחלת הסרטן היא מחלה המתאפיינת בגידול לא פרופורציונאלי של תאים בגוף. בעקבות הגדילה הלא

קרא עוד »
בית מול ניירות
מהו החזר מס בגין משכנתא

כמעט כל אזרח במדינת ישראל משלם משכנתא וכמעט כולנו משלמים מס הכנסה פרט למי שפטור ומי שהחליט שאינו צריך והמבין יבין. תשלומי המשכנתא מלווים אותנו

קרא עוד »