חיפוש

מה עושים במקרה אלימות במשפחה – ההיבט המשפטי

אלימות במשפחה היא תופעה מכוערת ופסולה, שמדינת ישראל וחברות מתוקנות בתוכה שמו לעצמן למטרה להילחם בה. אלימות במשפחה מסכנת ופוגעת גם בבן המשפחה אליו היא מופנית ישירות וגם בשאר חברי המשפחה. בכתבה שלפניכם סיכמנו את האופציות המשפטיות להתמודדות עם מקרים של אלימות במשפחה. 

 

אלימות במשפחה, מה היא וכיצד היא באה לידי ביטוי?

אלימות במשפחה היא מושג שאנשים מכירים בעיקר בהקשרים של אלימות פיזית מסוגים שונים. ואכן חלק גדול מהמקרים של אלימות במשפחה קשורים באלימות מסוג זה, שמופנית כלפי בני זוג או ילדים בתא המשפחתי. בנוסף על כך, ישנם גם מקרים של אלימות במשפחה בהם האלימות מגיעה לידי ביטוי בצורה מילולית, ריגשית או כלכלית.

אלימות במשפחה היא בעצם סוג של התעללות של חבר משפחה אחד בחברי המשפחה האחרים. בדרך כלל אלימות מסוג זה היא סיסטמית ומתמשכת. לעיתים נדירות אלימות במשפחה מופיעה בצורה חד פעמית.

 

היחס של בתי המשפט לאלימות במשפחה

בתי המשפט מתייחסים בחומרה רבה למקרים של אלימות במשפחה, במיוחד במקרים בהם האלימות היא מתמשכת. בית המשפט יכול לגזור על מי שהורשעו באלימות במשפחה גזרי דין שונים כמו מאסרים, קנסות ואפילו טיפולים נפשיים מסוגים שונים. כמו כן, אלימות במשפחה היא דבר שנלקח בחשבון במתן פסקי דין בנושאים של משמורות ילדים, חלוקת רכוש ואפילו תשלומי המזונות.

 

קבלת עזרה במקרים של אלימות במשפחה

לכולם מגיע לחיות בכבוד בתא משפחתי מכבד ובטוח. לכן מי שסובלים מאלימות במשפחה יכולים לקבל סיוע משפטי, כלכלי ונפשי ממגוון מקורות שונים. משרד המשפטים מנהל תוכנית למתן עזרה משפטית לנפגעים ונפגעות של אלימות במשפחה.

כמו כן ישנן מספר גדול של עמותות שמטרתן היא סיוע, מתן עזרה ושיקום של נפגעות ונפגעים של אלימות במשפחה. אם אתם נמצאים במצב שבו התא המשפחתי שלכם הוא אלים ומרגיש לכם לא בטוח, אל תחכו למועד מאוחר יותר. פנו עוד היום לקבלת עזרה.  מקומות אלה גם יכולים לסייע לכם בייצוג על ידי עורך דין לענייני משפחה בעל ניסיון רב.

 

הגנה משפטית לקורבנות של אלימות במשפחה

ההגנה המשפטית שמסופקת לקורבנות של אלימות במשפחה מחולקת לדחופה וקבועה. ההגנה המשפטית הדחופה תינתן באמצעות צווי הגנה והרחקה, צווים אלה מונעים מהתוקף להתקרב אל הקורבן עד שתתקבל החלטה משפטית בעניינו, ובמקרים שהדבר נדרש אפשר אפילו לדרוש את מעצרו של העבריין. ההגנה המשפטית הקבועה יכולה לכלול מאסר של העבריין ועוד שלל הגבלות שיוטלו עליו.

 

תביעת נזיקין במקרה של אלימות במשפחה

קורבנות של אלימות במשפחה גם זכאים להגיש תביעת נזיקין בגין הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהאלימות של העבריין. אפשר להגיש את תביעת הנזיקין במקביל להתנהלות של ההליך הפלילי או לחכות לסיומו בשביל להגיש אותה. החלטה זאת היא החלטה משפטית אסטרטגית ועורך הדין שלכם יעזור לכם לקבל אותה.

עורך דין משפחה

באותו נושא
עורך דין
כיצד מתנהלת תביעת נזיקין?

תביעות נזיקין מבוססות ברובן על עוולות מכוח פקודת הנזיקין. בפקודה ישנן עוולות כלליות כגון,  "רשלנות", "הפרת חובה חקוקה" לצד עוולות ספציפיות כגון, "כליאת שווא", "תרמית"

קרא עוד »