חיפוש

מי יכול לתבוע במקרה של רשלנות רפואית בהיריון?

רשלנות רפואתי בהריון, היא כל רשלנות וטעות חמורה מצד הרופא שהביאה לנזקים ופגיעות במהלך ההיריון או אחריו. לצערנו, רשלנות רפואית היא תופעה מוכרת, שקורת מספר פעמים בכל שנה עקב שיקול דעת מוטעה של הצוות הרפואי. עם זאת, לא כל טעות רפואית תיחשב לרשלנות רפואית ותפצה בניצחון בתביעה ובפיצויים, שכן יש להוכיח שאכן נעשה נזק ממשי לפציינט, וכן להוכיח באותה נשימה, שלרופא היו את הנתונים לנהוג נכון, והוא שגה בשיקול הדעת הרפואית כדי להבין יותר ולדעת האם המקרה שלכם קשור לרשלנות רפואית בהריון, לפניכם קצת על מי יכול לתבוע במקרה של רשלנות רפואית בהיריון?

 

מה היא רשלנות רפואית בהיריון?

רשלנות רפואית בהריון, היא תופעה קשה ומיותרת, שבצער רב אנו נאלצים להתמודד עמה לא מעט פעמים במהלך כל שנה. רשלנות רפואית בהריון, יכולה להיות פטאלית ועלולה לפגוע בעתיד היולדת או בעתיד התינוק, ולהותיר אותם עם פגיעות לטווח הארוך. רשלנות רפואית בהיריון, היא כל שיקול דעת מוטעה ושגיאה רפואית שנקט בה הצוות המטפל, ושהובילה בהמשך לנזק אצל הפציינטית או הילוד.

הרשלנות הרפואית יכולה להיות קשורה הן בהחלטות הצוות המטפל בדבר תרופות ודרכי טיפול, וכן כמובן מתבטאות באבחון שגוי, או אי אבחון למרות שהנתונים היו ברורים. ישנן מגוון של דוגמאות, ובכל תיק נראה מקרה מעט אחר, כאשר הנקודה התחתונה היא שהרשלנות והשגיאה של הצוות המטפל – הובילה באופן ישיר לנזק רפואי.

 

מה כוללת תביעה של רשלנות רפואית בהיריון?

כל אדם אשר חווה רשלנות רפואית, יכול לתבוע את הצוות המטפל, ולהוכיח את השתלשלות האירועים ואת הנזק שנגרם לו. במידה וינצח בתביעה, יוכל המטופל לזכות במאות אלפי שקלים, בהתאם לגודל הנזק וגודל הרשלנות שהוצגו בתיק. התביעה כוללת שני אלמנטים חשובים שיש לעמוד עליהם ולהציג:

  • התביעה כוללת מצד אחד עמידה על גודל הנזק, וההגבלות הרפואיות שעומדות כעת אצל הפציינטית והילוד בטווח הארוך והקצר.
  • גורל התביעה תלוי בהוכחת התביעה שהנזק שנגרם והמצב הרפואי הנוכחי של הפציינטית, באמת תלוי בשגיאת הרופא, כלומר יש להוכיח קשר של סיבה ותוצאה בין השניים, כדי להוכיח את חומרת הרשלנות הרפואית בהריון.

 

איזה מקרים מתאימים לתביעה על רשלנות רפואית בהיריון ולידה?

כל מקרה יכול להיחשב לרשלנות רפואית, ומאחר שכל פציינט וכל מקרה לגופו, באמת כל רשלנות שהובילה לנזק באופן כללי, תיחשב לרשלנות רפואית וניתן לתבוע בגינה, כמובן שמומלץ להתייעץ עם עורך דין ולבדוק מה הסיכויים והאם לתיק יש באמת גיבוי.

מקרים מקובלים של רשלנות רפואית בהריון לדוגמא הם למשל אי ביצוע ניתוח קיסרי למרות שמצבם הרפואי של התינוק או היולדת הצביע על צורך כזה, או אי ביצוע בדיקות מסוימות שהיה בהם צורך מצילות את מצב התינוק והאם, וכדומה. כל שגיאה רפואית או טיפול שאינו מלא מספיק ומונע, יכולים להיות מוכרים כרשלנות רפואית בהיריון.

רשלנות רפואית במהלך ההריון

באותו נושא