חיפוש

מנוף סל – לאיזה עבודות גובה הוא מתאים

מנוף סל הוא אחד מכלי העבודה בגובה שזמינים בשוק בישראל. בכדי לדעת האם כלי זה מתאים לסוג העבודה שברצונך לעשות, ערכנו מדריך קצר בנושא. במדריך נעבור על מה הם מנופי סל, מה ההבדל בינם לבין מנופי צריח, עבודות נפוצות שנעשות באמצעות מנוף סל ואיך לבחור את המנוף סל שמתאים לפרויקט שלך. 

 

מנוף סל, הסבר קצר

מנופי סל הם תת קטגוריה של מנופי זרוע. בקצה הזרוע המודברת מותקן סל שלתוכו יכול להיכנס עובד או עובדים עם ציוד העבודה שלהם. ניתן להרים את הסל לגבהים שנעים בין 5-50 מטר בדרך כלל, וניתן אף לקבע את הסל בצורה יציבה באוויר בכדי שיהיה אפשרי לבצע עבודות שונות.

חלק ממנופי הסל מופעלים על ידי עמדת בקרה בקרקע, וחלק מופעלים על ידי עמדת בקרה שנמצאת בסל עצמו. בכדי לשמור על יציבות הסל באוויר, מנוף הסל משתמש בחצובות ייעודיות שנשלפות מצדי הכלי. השכרת מנוף סל נחשבת לפופולרית במקרים של פרויקטים קצרים של חצי שנה ופחות.

 

ההבדל בין מנוף סל למנוף צריח

מנופי צריח הם מנופים גדולים במיוחד שמרימים ציוד וכלי עבודה במשקלים גבוהים באתרי בנייה שונים. על אף השם הדומה, ההבדלים בין המנופים הם רבים מאוד. במנוף הצריח אין אנשים שמורמים לגובה רב אלא רק ציוד וחומרי בנייה. מנופי הצריח מחוברים לאדמה באמצעות בטון ואילו מנופי הסל זזים באמצעות משאית שמחוברת אליהם. מנופי הסל מתאימים לעבודות קטנות יותר, כאלה שאפשר לבצע באמצעות עובד אחד או שניים שעובדים מהסל המחובר אליו.

 

איזה עבודות עושים עם מנוף סל

מנופי סל יכולי להניף עובדים לגבהים נמוכים וגבוהים עד כ-50 מטר בלי בעיה. בנוסף לכך בחלק מהמנופים אפשר להזיז את הסל או את המשאית המחוברת אליו בעת שהמנוף מורם והעובד נמצא בתוכו, בצורה בטיחותית ובלי לסכן את העובד. לכן ניתן להשתמש במנופי סל למגוון רחב של עבודות, וביניהן עבודות תחזוקה, תשתית, ניקיון, גננות, חקלאות ועוד.

 

איך לבחור את המנוף שמתאים לפרויקט שלכם?

לכל דגם של מנוף סל יש את ההגדרות שלו. לפני שתזמינו את מנוף הסל, חשוב לשים לב לפרטים מסוימים והם כושר עבירות המנוף, גובה ההרמה שלו, משקל הרמה מקסימלי, התמודדות עם משטחי עבודה שונים וסוג מנוע ודלק. בנוסף לכך, חשוב לבצע השוואת מחירים ולבדוק האם הכלי שאותו אתם עומדים להשכיר, עבר את כל הבדיקות התקופתיות ועמד בהם.

 

השימושים השונים של מנוף צד – סיכום

מנופי סל הם מנופי זרוע ובראשם סל שלתוכו ניתן להכניס עובד או עובדים לביצוע עבודות בגובה. מנופי סל יכולים להרים את הסל שלהם לגובה של בין חמישה לחמישים מטר. עובדה זאת מאפשרת להם להיות יעילים במגוון רחב של עבודות בנייה, תשתית, תחזוקה וניקיון. השכרת מנוף סל

 

באותו נושא
בית דפוס
מה העלויות של בית דפוס 2023

גם בשנת 2023, בתי דפוס ממלאים תפקיד מכריע במתן מענה לצרכים המגוונים של אנשים פרטיים, עסקים וארגונים. עלויות שירותי ההדפסה עשויות להשתנות בהתאם לגורמים שונים.

קרא עוד »
טיפול בגליובלסטומה
הכל על טיפול בגליובלסטומה

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר שיודעת האנושות בתקופה המודרנית. מחלת הסרטן היא מחלה המתאפיינת בגידול לא פרופורציונאלי של תאים בגוף. בעקבות הגדילה הלא

קרא עוד »
בית מול ניירות
מהו החזר מס בגין משכנתא

כמעט כל אזרח במדינת ישראל משלם משכנתא וכמעט כולנו משלמים מס הכנסה פרט למי שפטור ומי שהחליט שאינו צריך והמבין יבין. תשלומי המשכנתא מלווים אותנו

קרא עוד »