חיפוש

מה העונש על נהיגה ללא רישיון

חוקי התעבורה מחייבים את כולנו לעלות על ההגה רק כאשר יש לנו רישיון נהיגה בתוקף לסוג הרכב. אם לא ננהג כך, מסיבות שונות – זוהי עבירה והעונש על עבירה זו גבוה ומשמש להרתעה נגד אזרחים נוספים שנוהגים ללא רישיון.

 

מדיניות הענישה בישראל

אדם שנהג ללא רישיון מסיבות שונות וע״פ החוק, מסכן את עצמו בעונש מאסר על תנאי ואפילו מאסר בפועל של כמה שנים בהתאם לחומרה. בנוסף לעונש המאסר על תנאי, ישנם עונשים נלווים שיכולים להפעיל את התנאי – פסילת הרישיון לתקופה ממושכת יותר, קנס גבוה והתחייבות שלא לחזור על העבירה.

החוק מבדיל בין סיטואציות שונות של נהיגה ללא רישיון – אדם ששכח לחדש את רישיונו יקבל עונש מופחת בהרבה מאדם שנשללה ממנו הזכות לנהיגה בעקבות פסילה ועבירה קודמת, ופה נפרט חלק מהסיבות ורמת חומרתן. כך או אחרת, במקרה של עונש עקב נהיגה ללאה רישיון – חשוב להתייעץ עם עו״ד המתמחה בנושא – תוכלו לקרוא העל כך באתר https://uliel.co.il.

 

נהיגה ללא קבלת רישיון

מצב זה של נהיגה ללא רישיון כלל הוא המצב החמור מבין המקרים, מאחר ומי שנוהג ברכב מעולם לא הורשה לעלות לכביש על פי חוק. אדם זה מהווה סיכון לעצמו, לנהגים האחרים ולהולכי הרגל ולכן בתי המשפט מחמירים מאוד עם עבירה זו, והעונש עליה יכול להיות מאסר בפועל של עד שנתיים. אזרח שמעוניין להוציא רישיון, צריך לעשות בדיקות רפואיות ולעבור מבחני נהיגה שונים על מנת להוכיח כי מסוגל לנהוג ברכב בלי להוות סיכון לסביבה, וכאשר אדם כזה מעולם לא קיבל את רישיונו המעשה חמור מאוד.

 

נהיגה בזמן שלילת הרישיון

אם נתפסתם נוהגים כאשר רישיונכם נפסל או נשלל, דרגת החומרה היא גבוהה מאוד. ברוב המקרים בית המשפט מטיל קנס גבוה והארכה של פסילת הרישיון למשך חודשים ואף שנים. בית המשפט גם לעיתים מחמיר אף יותר, ויכול לגזור מאסר בפועל ממספר חודשים ועד שלוש שנים. הסיבה של בית המשפט להחמרה בעבירות אלה היא שהנהג נפסל ע״י גורם מקצועי לעלייה לכביש ועדיין הוא בוחר לנהוג ולסכן את הסביבה, והאופציה האחרונה להתמודדות אתו היא כאשר הוא ייאסר ולא יהווה יותר סכנה.

 

עבירות שמזוהות לרוב עם קטינים

ישנן כמה עבירות שלרוב קורות עם בני נוער במודע או שלא. העבירה הראשונה היא כאשר אנו נותנים לנהג ללא רישיון לנסוע ברכבנו. במצב כזה העבירה נקרית ״התרת נהיגה״ וגם דינה הוא חמור ויכול להגיע לעונש מאסר בפועל, פסילת רישיון וקנס. עבירה נוספת היא כאשר נעשה שימוש ברכב ללא ידיעתנו- במצב כזה צפוי הנהג לעונש של פסילה ארוכה ולעיתים גם מאסר.

מקרה שלישי ואחרון הוא כאשר קטין נוהג ללא רישיון. מצב כזה קורה לעיתים קרובות וכאשר הקטין נתפס הוא יועמד לדין בבית משפט לנוער. להרשעה בעבירה זו יכולות להיות השלכות על עתידו ועתיד רישיונו.

נהיגה בעונש

באותו נושא
עורך דין
כיצד מתנהלת תביעת נזיקין?

תביעות נזיקין מבוססות ברובן על עוולות מכוח פקודת הנזיקין. בפקודה ישנן עוולות כלליות כגון,  "רשלנות", "הפרת חובה חקוקה" לצד עוולות ספציפיות כגון, "כליאת שווא", "תרמית"

קרא עוד »