חיפוש

מה עדיף ציליה או שמשיה לים

אנשים רבים נהנים לשבת בחוף הים ולהעביר בו כמה שעות טובות במהלך עונת הקיץ.

אולם, השמש החזקה והחמה עלולה לשבש בילוי נעים בים ואף לגרום להתייבשות או למכת שמש ולכן המודעות לישיבה במקום מוצל היא חשובה ביותר.

הטרנד החדש, אשר נכנס לתודעה בקרב רבים מן האנשים שנוהגים לשבת בחוף, הוא ללא ספק השימוש בציליה לים.

למעשה, מדובר בהמצאה של ישראלים, אשר חיפשו לשפר את חווית הבילוי בים וכך נולדה הציליה, אותה ניתן למקם בחוף ואפילו בגינה.

אולם, לא כולם ממהרים להשתמש בציליה כפתרון הצללה וישנם אנשים אשר מעדיפים דווקא את השימוש בפתרון האותנטי – הלא הוא השמשיה הידועה והמוכרת.

אם כן, עולה השאלה מה מהשתיים פרקטיות ועדיפות יותר – השמשיה או הצליה, האם קיימים הבדלים מהותיים ביניהן?  

 

הציליה או השמשיה – האם יש מקום להשוואה?

כשמדברים על ההעדפה, ישנם אנשים אשר בוחרים בציליה כפתרון הצללה כאשר לעומתם ישנם כאלה שבוחרים דווקא בשמשיה. בהשוואה בין השתיים, ניתן לומר כי קיימים יתרונות לכל אחת מהן:

  1. הציליה די קלה לאחסון וניוד, מאחר ומדובר בבד שמתקפל ונפתח לפי צורך, אולם גם השמשיה יחסית קלה לניוד ממקום למקום, מאחר וניתן לקפל ולפתוח אותה בהתאם לצורך.
  2. הציליה יכולה להיות אישית או זוגית, כך שניתן לבחור את הגודל המתאים לפי צורך, בעוד שלשמשיה יש הרבה פעמים גודל סטנדרטי ולא תמיד ניתן למצוא אותה לפי גדלים.
  3. הציליה מספקת הגנה גבוה מהשמש יותר מאשר השמשיה.
  4. מבחינת היציבות – השמשיה עלולה לחטוף תזוזות או אפילו ליפול הצידה במקרה של רוחות או אם מישהו ישען אליה, כשלעומתה, את הציליה ממקמים עם 4 רגליות בחול (או בגינה), כך שהיא יציבה יותר ולא חשופה לתזוזות.
  5. מבחינת המחיר – באופן כללי, לא תמיד יש הבדלי מחיר. בהתאם לגודל ולאיכות, כך מתומחרת הציליה או השמשיה. ישנם אנשים אשר מסתפקים בשימשיה קטנה אשר מחירה לא יקר ולעומתם כאלה שמעדיפים דווקא שמשיה גדולה במיוחד, כזו שתתאים במידותיה לכמה אנשים יחד וסביר להניח שבמקרה זה, היא גם תהיה יותר יקרה.

 

אז איך נדע מה לבחור – ציליה או שמשיה?

באופן כללי, בישראל הולכת וגדלה המודעות לייצור פתרונות הצללה ולפיכך קיימות מגוון חברות אשר משווקות פתרונות אלה. אמצעי ההצללה השונים בדרך כלל מיוצרים כך שיהיו גם פרקטיים ויעניקו צל וגם אסתטיים ויראו טוב במקום בו הם ממוקמים. בבואכם לבחור ציליה או שמשיה, כדאי לחשוב מראש – איך תרצו שיראה המכסה אותו תרצו לקחת אתכם לחוף הים, לטיולים או למקם בגינת ביתכם, מאיזה סוג בד תרצו שהוא יהיה עשוי, האם שמשיה בגודל סטנדרטי עשויה להספיק לכם או שמא תרצו להציב ציליה גדולה בה תוכלו לשבת בנחת ולא לסבול. שיקולים אלה עשויים לעזור לכם להחליט האם לבחור בציליה או בשמשיה.

 

מגן שמש

באותו נושא