חיפוש

תביעת ביטוח סיעודי למימוש זכויות מלא

אחד הקרובים שלכם נמצא במצב סיעודי מסיבה כלשהי? אם ברשותו ביטוח סיעודי כלשהו, הוא אמור להיות זכאי לזכויות כספיות שונות, בהתאם למצבו הסיעודי. הזכויות האלה מגיעות לו, בוודאי לאחר ששילם על הביטוח במשך פרק זמן כלשהו.

למרות זאת, החברות המבטחות וקופות החולים לא תמיד עושות את החיים קלים, ורבים מוצאים את עצמם נכנסים אל מאבקים בירוקרטיים מתישים. כך תתבעו ותממשו את הזכויות שלכם בצורה מלאה.

 

סוגי ביטוחים סיעודיים

ישנם שני סוגים של ביטוחים סיעודיים בארץ. הסוג הראשון הוא ביטוח של קופות החולים. קופות החולים השונות בישראל – מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת, מציאות ביטוח סיעודי אחיד. משמעות המילה אחיד היא שהביטוחים המוצעים על ידי הקופות הללו זהים מבחינת התנאים, כאשר מה שיכול להשתנות בין הביטוחים השונים הוא המחיר או איכות ואופן השירות שניתן לקבל.

הביטוח השני הוא ביטוח סיעודי פרטי, שמוצע על ידי חברות ביטוח פרטיות בארץ. ביטוח סיעודי פרטי הוא ביטוח שכל אזרח זכאי לעשות. אזרח שלא מבוטח באף אחד משני הביטוחים הללו יכול לפנות רק אל הביטוח הלאומי כדי לקבלת פיצויים, וזאת רק אם הוא עומד בתנאים שונים, כמו הגעה אל גיל הפרישה. לעוד מידע בקרו באתר פיצויים.

 

קבלת פיצוי הולם

כאשר אדם מגיע למצב סיעודי כלשהו, כלומר מצב בו הוא אינו מסוגל למלא בעצמו פעולות בסיסיות, כמו הליכה, אכילה, לבישה ופינוי צרכים, הוא יכול לתבוע את חברת הביטוח או את קופת החולים, כדי לקבל פיצויים שמגיעים לו.

ללא הגשת תביעה, לא ניתן יהיה לקבל פיצוי הולם. חברות הביטוח או קופות החולים לא ממהרים לשחרר תשלומים מרצונם הטוב, כך שעל המבוטח או על הסביבה הקרובה שלו לפעול בצורה מדויקת ויעילה על מנת להבטיח את הגעת הפיצויים, שיכולים לממן בין היתר טיפולים סיעודיים שונים.

 

להגיש תביעה כמה שיותר מהר

לא מומלץ להתמהמה בהגשת התביעה לקבלת הפיצויים. כדאי להתחיל לתכנן את התביעה כבר כאשר האדם נהיה סיעודי ולהגיש אותה כמה שיותר מהר, מכיוון שקיימת תקופת התיישנות.

 

סיוע מאיש מקצוע

הגשת תביעה לקבלת פיצויים היא לא עניין של מה בכך. הסכום הכספי שמתקבל מהתביעה יכול לסייע באופן משמעותי למימון טיפולים ושירותים סיעודיים שונים, שהכרחיים לאדם שנמצא במצב סיעודי. ניתן להסתייע באנשי מקצוע שונים שמיומנים בעבודה מול חברות הביטוח, כמו עורכי דין שמתמחים בכך.

 

סירוב תביעה

הגשתם תביעה לקבלת פיצויים לאדם במצב סיעודי וקיבלתם סירוב לתביעה? אין לכם מה להתייאש. ישנם כמה דרכי פעולה שונות שניתן לבצע לאחר סירוב תביעת פיצויים. בין היתר, ניתן לערער אל חברת הביטוח עצמה, או להגיש ערעור אפילו אל בית המשפט. תוכלו להתייעץ עם עורך דין בנוגע לדרך הפעולה האפקטיבית ביותר במקרה שלכם.

תביעת ביטוח סיעודי

באותו נושא