חיפוש

מה תפקידו של עורך דין משרד הביטחון?

משרד הביטחון, כשמו כן הוא, הגוף האחראי לכל הנוגע לביטחון אזרחי המדינה. כמו כן, אזרחים רבים משרתים בשלב זה או אחר באחת המערכות הנתונות תחת משרד הבטחון. לצערנו הרב, בחלק מהמקרים במהלך השירות נגרמות פציעות או פגיעות למשרתים. במקרים הללו, קיימת אפשרות לקבל פיצויים ממשרד הביטחון במסגרת הליך של תביעה.

יחד עם זאת, תביעה של אזרח קטן מול מערכת כה גדולה ועוצמתית, יכולה במקרים רבים להיגמר באופן לא הוגן. כאן נכנס לתמונה עורך דין משרד הביטחון למען התובעים.

 

עורך דין משרד הביטחון

כאמור, עורך דין משרד הבטחון הוא בעל המקצוע שיכול לסייע לאלו רוצים לתבוע פיצויים ממשרד הביטחון. בהמשך המאמר, נרחיב בנוגע למעשים הפרקטיים בשטח שעורך דין משרד הביטחון עושה כדי למקסם את הסיכויים של התובע הקטן מול מערכת כל כך גדולה.

 

מה מייחד עו"ד משרד הביטחון?

עולם המשפטים הוא עולם עצום בעל תתי תחומים רבים. עולם הפלילים, המשפחה, מקרקעין, נזיקין, חדלות פירעון ועוד מהווים רק חלק מהעולמות המשפטיים השונים. בהתאם, עורכי דין מתמחים בתחום ספציפי ולומדים אותו לעומק. כשזה נוגע לעורכי דין משרד הביטחון, מדובר באנשי מקצוע שלמדו את העולם הייחודי הזה לעומק, לרבות החוקים, התקנות ופסקי הדין החשובים ביותר. באופן הזה, עורך דין משרד הביטחון יודע איך להתנהל מול כל מקרה ספציפי, תוך שימוש בניסיון בשטח ובידע מקצועי.

 

מה עורך דין משרד הביטחון עושה בפועל?

במסגרת ייצוג בהליך של תביעה מול משרד הביטחון, אלו יהיו תפקידיו העיקריים של עו"ד משרד הביטחון:

 

הגשת התביעה לקצין התגמולים

ראשית, כל תביעה מתחילה בהגשת התביעה לקצין התמלוגים, שמהווה את התחנה בראשונה בהליך התביעה. עורך הדין יארגן את התביעה באופן מדוקדק ויוודא כי כל המסמכים קיימים ומוצגים באופן מתאים לפי אופי המקרה הספציפי.

 

ייצוג התובע מול הוועדה הרפואית

במקרה שהכול התנהל כשורה בשלב הראשון, הוועדה הרפואית היא השלב הבא. במהלך הוועדה, נקבעים אחוזי הנכות ובהתאם גובה הפיצויים. לעורך דין משרד הביטחון קיים תפקיד מהותי בשלב הזה, שכן התנהלות נכונה מול הוועדה יכולה לעשות את ההבדל בין פיצוי דל וחד פעמי ולבין קצבה חודשית נאה.

 

הגשת ערעורים במידת הצורך

באופן טבעי, לא כל תביעה מתנהלת בצורה הטובה ביותר. יחד עם זאת, קיימת אפשרות לערער על ההחלטות לאורך הדרך ולקבל הזדמנות נוספת. את הליך הערעור גם כן עורך הדין יודע לנהל ולהגיש בצורה שתמקסם את הסיכויים לתוצאה טובה יותר.

 

לסיכום – אל תוותרו על ייצוג משפטי

כמו כל הליך שמתנהל מול גופים גדולים, גם תביעה של משרד הבטחון היא הליך מורכב בעל משתנים רבים. בהתאם, חשוב להצטייד באיש מקצוע רציני שילווה וינהל את התהליך באופן הטוב ביותר. נאחל מכאן הצלחה בהמשך הדרך!

עורך דין משרד הבטחון

באותו נושא
עורך דין
כיצד מתנהלת תביעת נזיקין?

תביעות נזיקין מבוססות ברובן על עוולות מכוח פקודת הנזיקין. בפקודה ישנן עוולות כלליות כגון,  "רשלנות", "הפרת חובה חקוקה" לצד עוולות ספציפיות כגון, "כליאת שווא", "תרמית"

קרא עוד »