חיפוש

עורך דין מקרקעין – הכירו את התחום המבוקש ביותר בישראל

עריכת דין הוא אחד מהתחומים המבוקשים ביותר בעולם ובישראל בפרט. בישראל, יש הרבה שאלות סביב השכרה, קנייה ומכירה של דירות ונכסים, וככל שהשאלות מתרבות, התחום של עריכת דין, בעיקר בנושא המקרקעין הפך להיות פופולרי ומבוקש ביותר. אז מה הוא עורך דין מקרקעין? מה תפקידו? ולמה אנחנו צריכים אותו?

 

תפקיד עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין הוא אחראי על ייצוג וייעוץ של לקוחות בתחום המקרקעין. תחום המשפט הוא תחום רכב, מורכב ומגוון מאוד. החוק העיקרי שעומד בבסיס שלו הוא חוק המקרקעין.

עסקאות מקרקעין עסקאות שכוללות בין היתר זכויות קניין בקרקע עצמה, וגם בכל אשר מה שבנוי עליה או מחובר אליה כמו דירה למשל. דיני מקרקעין מסדירים את הגדרת הבית השותף ובעלות משותפת במקרקעין.

 

למה עורך דין מקרקעין שונה מתחומים אחרים

עסקאות מקרקעין נחשבות לעסקאות יחסית נפוצות, אך עלולות להיות מורכבות ומסובכות, מה שהופכות את התערבות של עורך דין מקרקעין לחשובה מאוד. מורכבות של עסקאות, אשר נמצאים בחוקים שונים ותקנות שונות, מצריכות טיפול של עורך דין מקצועי המנוסה ומבין בתחום.

ידע מקצועי וספציפי של עורך דין מקרקעין מאפשר לכם אפילו להוזיל עלויות בעסקה שלכם, גם את תשלומי המיסים וגם לעזור לכם לערוך חוזה מקרקעין שיכול להגן עליכם. אחד התפקידים המרכזיים של העורך דין היא לחשב את הסיכונים ובכך להפחית את הסיכון לכישלון של העסקה.

 

עורך דין מקרקעין – רכישת דירה

אחת מהעסקאות הכי נפוצות היום בתחום היא מכירה או קנייה של דירה או בית. אין זה משנה אם מדובר בדירה חדשה מקבלן או דירה של יד שנייה. לרוב, מדובר בעסקאות החשובות ביותר שרוב האנשים יבצעו בחיים שלהם. זו אחת הסיבות שעורכי דין מקרקעין הם מרכיב כל-כך חשוב בהצלחה של העסקה.

עורך הדין ידאג לכך שהעסקה תהיה מדויקת ותהיה הכי מקצועית שיוכל. חלק נכבד מאוד מתפקידו הוא זיהוי טעויות בעריכה של החוזה או ברישום של הזכויות בעיניי המיסוי, שעלולים לגרום לעיכובים או בכסף רב עבור המוכר או הקונה.

 

מגן מפני מיסוי

תפקיד נוסף שמאוד חשוב הוא נושא המיסוי. רשויות המס בישראל מטילה מיסים ייעודיים ברכישה וקנייה של נכס, כמו מס רגישה למשל מצד הרוכש והיטל השבחה ומס שבח מצד הקונה.

תפקיד של עורך דין מקרקעין הוא ללוות את העסקה וכך לייצג את הלקוח מול רשויות המס להגיש תחשיב מס ולדאוג כי שומות המס ברורות, ידועות ומותאמות לכל מצב שלא יהיה במציאות.

 

לסיכום

עורך דין למקרקעין מתמחה בדיני מקרקעין, תקנות וחוקים המשפיעים על עסקאות נדל״ן ומקרקעין. עורכי הדין הללו מייצגים דיירים, יזמים, חברות, בעלי דירות ומגוון צדדים נוספים הקשורים לנדל״ן. עורך דין נדלן יבצע עבורכם בדיקות חשובות שעליכם לבצע לפני קניית הנכס או בעת הקנייה וחתימה על חוזה.

עורך דין מקרקעין

 

באותו נושא