חיפוש

איזה אוכל הכי מומלץ לגורים?

האחריות על גורים רבה יותר מעל כבל בוגר ובעליהם יודעים עד כמה אחריות ורגישות חשוב לגלות במהלך גידולם. כמו בני אדם תזונה נכונה ואיכותית חשובה ביותר להתפתחות תקינה ושמירה על בריאות, חשוב לקחת בחשבון כי הצורך התזונתי של הגורים שונה משל כלבים בוגרים. בתזונה לגורים חשוב להתאים מזונות בהם נשמר איזון בין פחמימות, ויטמינים, חלבונים ומינרלים. עם המבחר הגדול הקיים במותגי המזון השונים לעתים ניתן ללכת לאיבוד, אז איזה אוכל הכי מומלץ לגורים? על כך נענה במאמר.

 

עד כמה המזון שנבחר לגורינו חשוב בתהליך הגדילה שלו?

בכדי לשמור על תהליך גדילה והתפתחות תקינים חשוב לבחור אוכל לגורים איכותי היכול לקבוע במידה רבה את מצב של הגור ככלב בוגר. בכדי לספק לגורכם את כל מה שהוא זקוק לו עליכם לבחור במזון גורים המרוכב מאיזון בין הפחמימה, השומנים, החלבון והמינרלים במזון. שימו לב, מזונות איכותיים בסטנדרט גבוה יסומנו בתווית איכות של איגוד עולמי, אחד מהאיגודים המחמירים הם האיגוד האמריקאי לבקרת תזונה ה- AAFCO, ברגע שנתקלתם בסימון הזה דעו כי המזון יכיל את כל הצורך התזונתי לגורכם מבלי שתזדקקו לתוספים.

 

האם יש צורך להיוועץ עם ווטרינר לפני התאמת מזון לגור שלנו?

במידה והתאמתם את המזון שחשבתם שהוא טוב עבור הגור שלם ואתם שמים לב כי הוא אינו מתפתח בצורה תקינה רצוי לפנות לווטרינר. אם גורכם נראה קטן, רזה וחלש הוא ככל הנראה זקוק לתוספות מזון שיחזקו אותו ומזון שיהיה עשיר בערכים תזונתיים להם הוא זקוק כמו וויטמינים, שומנים וכו'. לעתים אחרי בדיקה ווטרינרית מוחלט לתת לגור אוכל רפואי בו יש רכיבים שונים במינונים גבוהים יותר ממזון רגיל שיסייעו לו להתחזק ולהתפתח בצורה תקינה ויעודדו שיפור בבריאותו.

 

אז איך לבחור את המזון המתאים ביותר לגור שלנו?

בעלי כלבים מודעים היטב למבחר הגדול הקיים של מותגי המזון וסוגי המזון השונים, כל מותג מציע איכות שונה ומחיר שונה למזון שהוא מספק. מזון איכותי יכיל בו ערכים תזונתיים עשירים כמו חלבון מן החי ושומנים החיוניים להתפתחות תקינה של גורכם. גורי כלבים גדלים בקצב מהיר לכן התאמת מזון תאלץ להתבצע אחת לכמה זמן וכך גם הרגלי התזונה של גורכם. לעתים גורכם יהיה זקוק לתוספות תזונתיות שישולבו יחד עם המזון הרגיל לגורים בשל חוסרים מסוימים, לכן עדיך להיוועץ עם ווטרינר לפני בחירת המזון.

לסיכום

השקעה במזון איכותי כדוגמת מונג גורים תוביל את כלבכם לדרך בריאה יותר ותיתן לגורכם את הבסיס לו הוא זקוק להתפתחות תקינה. חשוב לזכור, עליכם להימנע מלהאכיל ת גורכם באוכל שאנו בני האדם חלקם אינם מתאימים לתזונת הכלב ואף יכולים לפגוע בו, מזון נא כמו ביצה ובשר נא יכולים להיות מסוכנים כיוון שהם יכולים להכיל חיידקים היכולים לפגוע במערכת החיסון של גורכם.

כלב

 

באותו נושא