חיפוש

מה צריך לקנות לפני שמאמצים כלב?

ראשית, נתחיל בדבר החשוב ביותר והוא – אימוץ! אין כמו מתן בית חם לכלבלב חמוד ומקסים ולא משנה מה גילו, עצם העניין שאנחנו אוספים לביתנו מישהו שזקוק לחום ולמשפחה, זכינו וכמובן שגם הוא זכה. מה הם הדברים הכי חשובים לדאוג שיהיו רגע לפני שמביאים את המצטרף החדש למשפחה, הביתה הוא בראש ובראשונה מזון ושתייה, איזה מזון צריך לרכוש  שיתאים לגיל ולגזע של הכלב ?

 

בחירת מזון

קניה של שק מזון לכלב היא אמנם לא משימה קשה במיוחד אך בהחלט חשוב להתייעץ עם וטרינר או איש מקצוע על איזה מזון הוא ממליץ בהתאם לגיל הכלב, לגזע שלו ואם ישנם רגישויות שהוא נושא או מחלות רקע כלשהן. רק לאחר בירור מקיף, רוכשים את המזון המתאים ביותר בחנות אוכל לחיות מחמד שנמצא בכל עיר או באתרי האינטרנט עם משלוחים עד הבית.

ישנם כלבים אשר סובלים מכל מיני בעיות כמו השמנת יתר, עששת, דלקות בדרכי השתן, עצירויות ועוד. על כן קיימים סוגים שונים של מזון אשר מבוססים על תוספי מזון שמחזקים את מערכת ובכלל על מרכיבים טובים אחרים ייעודים לבעיה כלשהי כמו למשל הילס אוכל לכלבים אשר מיועד לבעיות שונות אצל הכלבים. לגבי שתייה, הדבר איננו מסובך כלל אלא שרק צריך להתארגן עם קערת מים נורמלית, בדרך כלל מנירוסטה משום שחומר הנירוסטה מונע הצטברות של חיידקים שונים.

 

חוץ מהדאגה הבסיסית של מזון ושתייה, צריך גם מעט שעשועים

רגע לפני השעשועים חשוב לזכור לייעד בבית מקום די מרכזי בחלל הבית עם שמיכות רכות ומפנקות ששם הכלב ישן. אם בוחרים למקם את הכלב בחצר הבית, כדאי לתת לו מקום נעים כמו מלונה פתוחה ומאווררת , גם עם שמיכה נעימה שהוא יכול לישון שם.

ועכשיו זמן משחקים – כידוע כלב הוא יצור חברותי, יותר מבני האדם, והוא בהחלט דורש המון תשומת לב לכן תכינו את עצמכם מראש לטיולים מפנקים ולא רק כאלה שהוא יתרוקן אלא ממש טיולים של זמן איכות.

אם אימצתם כלב גדול, עליכם לקחת בחשבון טיולי אימונים כדי שהכלב לא יתנוון. עוד ידוע שכלבים אוהבים לשחק עם נעליים, בגדים, ריפוד של ספות, כאשר המשחק הוא לעיסות. לכן קיימים כל מיני חטיפי משחק טעימים ומזינים שניתן לקנות בכל חנות אוכל לחיות, כך שהכלב גם ישחק עם החטיף צעצוע וגם ייהנה מהטעם.

 

לסיכום

מה היה לנו עד עכשיו –

  • מזון ושתייה
  • מיטה נעימה בפנים הבית או בחוץ
  • צעצועים להנעמת הזמן הפנוי

למעשה אלו שלושת הדברים הכי חשובים להכין לפני בוא המצטרף החדש לבית. במהלך חיי הכלב תידרשו לקנות דברים נוספים כמובן כמו למשל, תכשירי טיפול נגד מטרדים כמו קרציות. בנוסף, חשוב לזכור שמה שטוב לכלב הקטן לא יהיה כבר מתאים כשיגדל.

גור כלבים

 

באותו נושא