חיפוש

איך לבחור קבלן שיפוצים

שיפוצים עלולים להימשך לאורך זמן ולהוות מטרד הן מבחינת המגורים והן לשכנים. גם מבחינה כספית הם יכולים לחרוג מהתקציב בשל טעויות ותקלות שלא לקחנו בחשבון. מסיבות אלו ואחרות ישנה חשיבות רבה לבחירת קבלן השיפוצים. אם כן, כיצד בוחרים בקבלן מקצועי?

 

קבלן שיפוצים מורשה

קבלן שיפוצים חייב להיות בעל רישיון על פי חוק רשם הקבלנים בין אם הוא קבלן שיפוצים במרכז ובין אם הוא קבלן שיפוצים מאזור אחר בארץ. מכיוון שתחום השיפוצים הינו תחום פרוץ למדי ולא מעט אנשים מתיימרים להיות שיפוצניקים למרות שאינם כאלו, רשם הקבלנים למעשה מגן עלינו. כשיפוצניקים חובבנים, המתחזים עלולים לעשות שימוש בחומרי בנייה שאינם תקינים, או לעבוד בעבודות שיפוץ מבלי לדעת מה התקן לפי החוק. הפעולות הללו עלולות לגרום לתקלות ולמפח נפש מלבד הוצאות מיותרות. לפיכך, כאשר בוחרים בקבלן שיפוצים מקצועי, יש לבדוק באתר האינטרנט של משרד הבינוי והשיכון אם הוא מופיע ברשם הקבלנים הגוף המפקח.

 

המלצות על קבלן שיפוצים

כמו בכל תחום, יש לבחור את בעל המקצוע על פי המלצות. את ההמלצות בדרך כלל מספקים מקורבים או מכרים שהיה להם ניסיון עם קבלן השיפוצים בעבר. ככל שהלקוחות יותר מרוצים, כך המוניטין של הקבלן יעלה והוא יקבל חוות דעת טובות יותר. חיפוש באמצעות האינטרנט יעלה אתרי אינדקס של בעלי מקצוע ושיפוצניקים בפרט, שדורגו על פי חוות דעת, ולמעשה ניתן להם ציון. ככל שהציון גבוה יותר, כך גם המשפץ איכותי, מקצועי ומיומן יותר. אם עדיין אינכם בטוחים, בקשו מהקבלן לראות עבודות קודמות ולהתרשם מהן. כמו כן, תוכלו להיווכח ברמת המקצועיות והניסיון שלו כאשר תפנו אליו שאלות הנוגעות לשיפוץ.

 

מה כוללת הצעת המחיר?

לפני שבוחרים בקבלן שיפוצים, חובה לעשות סקר ולבקש לפחות משני קבלנים הצעת מחיר כדי שתוכלו להשוות ביניהם הן מבחינה כספית והן מבחינה מקצועית. יש להגדיר מראש מה יכלול התשלום, האם הקבלן מספק את כל חומרי הגלם הדרושים, כמה אנשי צוות יעסקו בעבודות, באלו שעות יהיה השיפוץ – מתי יתחיל ומתי יסתיים בכל יום, כמה זמן הקבלן משער שימשך השיפוץ באופן כללי, מה כוללות העבודות – האם יכללו רק עבודות טיח וצבע או גם אינסטלציה וחשמל? כל אלו חייבים להיבדק לפני בחירת קבלן השיפוצים, ולהירשם בזיכרון דברים כאשר סוגרים את העסקה.

 

שיתוף פעולה מקצועי

כאשר בוחרים קבלן שיפוצים, חשוב להתייעץ איתו לגבי התוכניות שלכם. יתכן ולא תוכלו לבצע את כל השינויים שברצונכם לעשות בשל אילוצי המבנה. הראו לקבלן את תכניות הבית וכמובן בקשו ממנו הערכה כאשר הוא מגיע לביתכם. לקבלן שיפוצים מנוסה יהיו פתרונות מתאימים ורעיונות שלא חשבתם עליהם. העיצוב ייקבע על פי הניסיון והעצות של הקבלן ובהתאם לאילוצים בשטח. כך תהליך השיפוץ יהיה קל ומהיר יותר. הקבלן ירצה לסיים בזמן את עבודות השיפוץ כדי להתפנות לעבודות חדשות והתכנון המקצועי ימנע עיכובים בשיפוץ.

שיפוצים

באותו נושא