חיפוש

תיקון נזילה בדוד – עשה זאת בעצמך

אם פתחתם את ברז המים החמים במחשבה שאתם הולכים לקבל מקלחת טובה, וכל מה שקיבלתם זה זרם של מים קרים שלא מתחמם גם לאחר מספר דקות – ייתכן ויש לכם נזילה מהדוד.

אם אתם טיפוסים יותר הרפתקניים, תוכלו לנסות לתקן בעצמכם את הנזילה, בעזרת מספר דגשים שנביא בפניכם במאמר זה (אך חשוב לומר שהאפשרות המומלצת יותר היא לבצע זאת באמצעות טכנאי מוסמך).

 

תיקון עצמי או קריאה לטכנאי?

כפי שהזכרנו קודם, הדרך הבטוחה ביותר היא לקרוא לטכנאי מוסמך על מנת שיתקן את הנזילה מהדוד. הטכנאי כבר תיקן בעבר אינספור תקלות בדוד, הוא מכיר את הרכיבים החשמליים שבדוד, וידע איך לבצע זאת בקלות ובמהירות.

עם זאת, לאלו מביניכם שאוהבים לתקן תקלות בעצמם ולהתנסות בתיקון הדוד, הבאנו מספר הוראות בהן תוכלו להשתמש. התיקון העצמי מומלץ רק במידה ואתם מכירים את עצמכם כאנשים בעלי חוש טכני, שמסוגלים לתקן תקלות שכאלו בעצמכם. תיקון הדוד הוא לא עניין של מה בכך, שכן תיקון לקוי או חובבני עשוי לגרום לקצרים או התלקחות רכיבים חשמליים בדוד.

אמנם יהיו אנשים שיעדיפו לחסוך את עלות התיקון של טכנאי מוסמך, אך יש לקחת בחשבון כי במידה והתיקון לא יבוצע כראוי – סביר להניח שתצטרכו להחליף את כל הדוד, וזה עסק יקר בהרבה מהמחיר שהייתם משלמים עבור תיקון נקודתי.

 

מה גורם לנזילה בדוד?

לפני שמתחילים לתקן את הנזילה, חשוב להבין מה עשוי לגרום לה מלכתחילה. הגורם הרווח ביותר שגורם לנזילות בדוד הוא הצטברות של אבנית על הצינורות המובילים את המים מהדוד או אל הדוד.

גורם נוסף שעשוי לגרום לנזילה הוא בלאי טבעי של הדוד. דוד נחשב ישן כאשר נעשה בו שימוש במשך 8 שנים. במשך הזמן הדוד מחליד, איכות המתכת שממנה עשוי הדוד נחלשת, וכך עלולים להיווצר חורים שיגרמו לנזילה.

 

איך תוכלו לתקן בעצמכם נזילה מהדוד?

במידה ובכל זאת החלטתם לבצע את התיקון בעצמכם, להלן מספר הוראות שעשויות לשמש אתכם בתיקון.

יש להתחיל בלסגור את המתח החשמלי של הדוד, על מנת שלא תתחשמלו, ולסגור את ברז כניסת המים אל הדוד. לאחר מכן, יש לפרק את המחברים של הצינור ולחתוך אותו בחלקו התחתון במידה וההברגה פגומה (לא הכרחי בכל תקלה). יש לעטוף בחומר אוטם (מומלץ בפשתן), לחבר את המחברים והצינור בחזרה, ולפתוח את ברז המים. במידה ואין נזילות, התקלה תוקנה בהצלחה.

אם כן, כך מתקנים נזילה בדוד. אמנם אלו נשמעות הוראות לא מסובכות, אך חשוב לעקוב אחריהן בזהירות ובאחריות. הדוד הוא מוצר שאנשים רבים משתמשים בו באופן יום יומי, כך שהתעסקות לקויה עם הדוד עשויה להשפיע על אורח החיים שלכם (לפחות עד שתזמינו טכנאי מוסמך שיבצע את התיקון עבורכם).

תיקון צינור עם כלים

באותו נושא
שיפוצים ראשית
איך לבחור קבלן שיפוצים

שיפוצים עלולים להימשך לאורך זמן ולהוות מטרד הן מבחינת המגורים והן לשכנים. גם מבחינה כספית הם יכולים לחרוג מהתקציב בשל טעויות ותקלות שלא לקחנו בחשבון.

קרא עוד »