חיפוש

איך להיות מעצב גרפי

מה זה בעצם עיצוב גרפי ולאיזה תחום הוא שייך?

עיצוב גרפי הוא בעצם שימוש בתמונה או אובייקט ויזואלי המשולב עם מלל במטרה להעביר מסר מסוים. עיצוב גרפי הוא תחום רחב מאוד וניתן למצוא אותו בכל דבר גם בעולם הדיגיטלי וגם בעולם הדפוס. מדובר על שתי זרועות שיצאו מתחום התקשורת החזותית וגדלו, התרחבו והתגבשו להן עד לכדי כך שהתהוו להיות שני תחומים העומדים בפני עצמם, תחומים הנלמדים במוסדות להשכלה גבוה וכמו גם מוכרים מבחינת חשיבותם על ידי חברות וצרכנים המבינים ועוסקים בתחום. פעם, להיות מעצב גרפי לא היה עניין של מה בכך, ומרבית האנשים סברו כי שימוש בתוכנת הוורד עם ידע איך להוסיף תמונה ומלל בעיצוב הבסיסי שהיא מאפשרת עושה אותם מעצבים דגולים. היום, זה כבר ידוע שמעצב גרפי טוב הוא בעל ראייה מיוחדת המאפשרת לו להבליט חלקים מסוימים ולעמעם חלקים אחרים, כך שהמסר יעבור בדרך הטובה ביותר. ישנן גישות שונות ל- כיצד הופכים להיות מעצבים גרפים טובים באמת.

עיצוב גרפי

ההחלטה להיות מעצבים גרפיים – איך עושים את זה?

ראשית, לפני שתחליטו אם אתם רוצים להיות מעצבים גרפים או לאו, מומלץ להתנסות בכמה תוכנות לעיצוב גרפי, לשחק איתן קצת, לנסות ללמוד אותן ואת מה שאפשר לעשות באמצעותן. ביוטיוב ניתן למצוא סרטוני הדרכה רבים ומגוונים למתחילים וכמו גם למתקדמים על תוכנות שונות מתחום העצוב הגרפי. ניתן להוריד פוטושופ או כל תוכנה אחרת שברצונכם להתנסות עימה למחשב לתקופת ניסיון ללא עלות, נצלו זאת. היעזרו בסרטוני ההדרכה ונסו ליצור תוצר מוגמר של משהו שהחלטתם עליו מראש. רצוי להתנסות גם בעיצוב לדפוס וגם בעיצוב למשהו אינטרנטי ואף רצוי לעשות סקיצה ידנית על דף טיוטה לפני של הרעיון שיש לכם בראש. בנוסף, תוכלו לראות איך להיות מעצב גרפי בקישור הזה. לאחר ההתנסות הזאת, חשבו עם עצמיכם איזה סוג של מעצבים הייתם רוצים להיות, מעצבי דפוס או דיגיטל.

ההבדל בין עיצוב גרפי לדפוס ובין עיצוב גרפי לדיגיטל

במידה ותבחרו להיות מעצבים גרפים המתמקדים בדפוס למשל, תוכלו לעצב שלטי חוצות, כרטיסי ביקור, פליירים, מודעות, לוגואים, כרזות, עיתונים או מגזינים, ספרים, אריזות של מוצרי צריכה שונים. במקרה כזה, אתם יכולים להיות עצמאיים כמובן ולדאוג לשיווק מסיבי כדי להרכיב קהל לקוחות אמין וטוב. אופציה נוספת היא להשתלב בבתי דפוס ולעבוד לפי הזמנות שלקוחות בית הדפוס עושים. הדרך העדיפה היא להתחיל בקטן ולהשתלב בבית דפוס כדי לרכוש ניסיון בלי לרכוש את התוכנות איתן תעבדו ובהמשך אולי להתפתח ולהיות עסק קטן. במידה ותבחרו לעסוק בתחום העיצוב הדיגיטלי, תוכלו לעצב אתרי אינטרנט, ממשקי טלוויזיה, משחקים, אפליקציות, ממשקי משתמש, לוגואים, איורים, אנימציה ועוד. במקרה זה, יתכן ותרצו להשתלב בחברות בתחום ההייטק או במשרדים המיועדים ספציפית לעיצוב מסוג הדיגיטל.

באותו נושא