חיפוש

איך להימנע מסירוב משכנתא?

בקשת משכנתא, היא בקשה שלצערנו לא תמיד תיענה בחיוב, ולא מעטים הם הלקוחות שהבנק לא מאשר להם משכנתא. תהליך בקשת המשכנתא הוא תהליך בו הבנק בודק את הבקשה, ובוחן בהתאם את כל המסמכים והמאפיינים של מצבו הפיננסי של הלקוח. כך, הבנק עשוי לסרב לבקשה במידה עקב מספר סיבות הקשורות למצב הפיננסי של הלקוח, למשל כי משכורות הלקוח אינן יציבות, וכדומה. לפניכם כל מה שצריך לדעת על איך להימנע מסירוב משכנתא?.

 

מה הסיבות לסירוב קבלת משכנתא בבנק?

סירוב קבלת משכנתא, קורה לצערנו באופן די שכיח עבור רבים, ופעמים נדמה שהסיבה אינה ברורה, שכן לא מדובר בלקוח שמתמודד עם בעיות כלכליות או משכורת בלתי יציבה. כדי להתמודד באופן המיטבי עם המשכנתא ולהביא לאישור ההלוואה, מומלץ להתייעץ עם המומחים בvider.co.il. כדי להבין ולהכיר את הסיבות השונות לסירוב משכנתא ולהיזהר מפניהן, לפניכם הסיבות העיקריות לקבלת סירוב משכנתא:

המשכנתא לא מתאימה ליכולת של הבנק – במקרים מסוימים הבנק לא ירצה למממן את המשכנתא כי התנאים של הבקשה וסכום המשכנתא שנדרשת, לא מתאימה לו. במקרים כאלה נצטרך להגדיל למשל את אחוז המימון העצמי ולהתאים את הקריטריונים אל הבנק.

מצב פיננסי לא מספק – במקרים מסוימים בקשת המשכנתא תקבל סירוב מטעם הבנק כי לטעמו, המצב הפיננסי של הלקוח אינו יציב כעת ועשוי לסכן את הבנק במצב בו הלקוח לא יוכל להחזיר את ההלוואה. כך למשל במקרים בהם החשבון של הלקוח לא יציב, ובעל תנודות ועליות.

עבר פיננסי בעייתי – סיבה שכיחה למדי בגורמים לסירוב משכנתא היא לקוחות עם עבר פיננסי שמוגדר כבעייתי או מוגבל על ידי הבנק. עבר פיננסי לא יציב כמו החלפה של עבודות בתדירות גבוהה, ריבוי של צ'קים חוזרים, הוצאות לפועל וכדומה, עשויים לסכן את הבקשה ולהביא לדחייה.

חריגות ברישום הדירה – בבקשת המשכנתא, הבנק בודק לעומק את קיומה ש להדירה הנרכשת והמאפיינים שלה. ברגע שהדירה רשומה בלשכת רישום המקרקעים כדירה שאינה מאושרת או בטוחה, או שאין לה היתר למשל – אלה יביאו קרוב לוודאי לסירוב משכנתא.

 

איך להימנע מסירוב משכנתא בבנק?

להודיע ולדבר מראש על בעיות בחשבון – לאחר הגשת הבקשה שלכם, הנתונים שלכם יעברו בדיקה מעמיקה שתמצא את כל הבעיות הפיננסיות ואי היציבות שמשתקפת מהחשבון והמסמכים שלכם. לכן, מומלץ לדון מראש ולתת הסברים ממשיים שיקלו על אי יציבות זו, ולא יפתיעו את הבנקאי ויביאו לסירובו ללא הסבר.

לשמור על עבודה קבועה לפני המשכנתא – במידה וברור לכם כי בשנים הקרובות תיקחו משכנתא, נסו לשמור על עבודה יציבה ללא הרבה תנודות מקצועיות. תנודות רבות בשלוש השנים שלפני לקיחת המשכנתא, עשויות להעלות בעיות בהמשך ולהביא לסירוב.

להימנע מביצועים משונים בחשבון – פעמים רבות יוצא שאנחנו מוציאים סכומי כסף גבוהים מכל מיני סיבות, כי אנחנו חייבים לחבר, כי עשינו הזמנה גדולה – בכל מקרה, כדאי לשמור על חשבון בנק ברור ולא הוצאות חריגות, בחודשים שלפני הגשת הבקשה כדי להימנע מחשדות ובעיות.

משכנתא

 

באותו נושא