חיפוש

המשכנתא לא צריכה להעיק עליכם – יש מה לעשות

משכנתא היא הלוואה הנלקחת לעשרות שנים. הבנקים מאפשרים לפרוס אותה לתקופה של שלושים שנה וכך, רבים מגלים לאחר התחלת תשלומי המשכנתא כי המשפחה התרחבה, הקריירה השתנתה והחזרי המשכנתא הפכו להיות מעיקים. מה עושים כאשר המשכנתא מעיקה? איך ניתן לפתור את הבעיה מבלי למכור את הנכס? יש דרך לחזור לחיי רווחה כלכלית. ריכזנו לכם כאן את האפשריות המובילות הקיימות.

 

למה משכנתא הופכת למעיקה?

החזר משכנתא יכול להפוך למעיק ממגוון סיבות. לוקחים את המשכנתא לתקופה של עשרות שנים. החיים הם דינאמיים, דברים משתנים ואם בעבר הייתם זוג צעיר שעבד במשרה מלאה, הרי שיכול להיות שהיום המצב הכלכלי הוא קצת יותר מאתגר, המשפחה התרחבה, הילדים דורשים את שלהם וכדי להצליח לעמוד בגבורה בתשלומי המשכנתא, אתם מחפשים פתרון. וכן נכון לעשות!

יש מקרים בהם החזרי המשכנתא הופכים למכבידים לאחר התמוטטות כלכלית פתאומית או תכנון תמהיל משכנתא לא נכון שרק הולך ומתייקר עם השנים וכך, הלווה מוצא את עצמו משלם כל חודש מחדש יותר ויותר. יש הלוואות צמודות למדד וכך כל עלייה במדד מורגשת.

מי ששילב ריבית פריים על סכום גבוה של המשכנתא מרגיש זאת כבר עכשיו. ריבית הפריים שהייתה אפסית בעבר, עומדת על קרוב ל-5%, נכון לכתיבת השורות. העלייה לא נעצרה והיא עוד עלולה לטפס. ומה עושה כל מי שהחזר המשכנתא שלו מתייקר בעקבות כך? יש מה לעשות! ממחזרים משכנתא!

 

מה זה מחזור משכנתא?

מחזור משכנתא הוא תהליך בו מסלקים את המשכנתא הקודמת ולוקחים תחתיה משכנתא אחרת, חדשה, בעלת תנאים מותאמים יותר לתנאי החיים של הלווה. כאשר מבצעים מחזור משכנתא, לוקחים בחשבון גם ביטוח משכנתא שיש להרחיב. המחזור יכול להסתכם בעריכת שינויים קלים והוא יכול להגיע לאחר פרעון חלקי של המשכנתא.

במסגרת מחזור משכנתא בוחרים את תנאי המשכנתא מחדש. נניח ולקחתם משכנתא של מיליון שקל. כעבור מספר שנים מחיר הקרן יורד וכך יתרת החוב עומדת על סכום נמוך יותר. את הסכום הנדרש אתם יכולים לפרוס למספר השנים המקסימלי ובכך להוזיל את המשכנתא בצורה משמעותית.

השינוי יכול להיות גם במסלולי המשכנתא, במקום להצמיד אותם למדדים, ניתן להפוך אותם ליציבים יותר ולבחור ריביות קבועות או יציבות יותר. מחזור עשוי להפחית את אחוזי המימון במשכנתא – מה שמפחית את גובה הריבית.

 

פרעון חלקי של המשכנתא

ניתן לפרוע את המשכנתא באופן חלקי בהתאם ליכולות הקיימות. אם יש לכם חסכון שהשתחרר, אתם יכולים לפרוע באמצעותו מסלול משכנתא יקר כמו ריבית צמודה למדד וכך אתם סוגרים פינה יקרה ונשארים עם יתר המסלולים. לא לכל אחד יש אפשרות כזו ולכן, ההמלצה היא לפנות ליועץ משכנתאות במקרים כאלו. לפעמים האופציה תהיה להקפיא זמנית את המשכנתא. הכל בהתאם לנתונים.

ביטוח משכנתא

באותו נושא