חיפוש

איך רמות הטסטוסטרון שלך משפיעות על הזוגיות

רמות הטסטוסטרון אצל הגבר, קריטיות ומשפיעות עליו יותר ממה שאנחנו נוטים לחשוב ולייחס לו, ומדובר למעשה בעניין שיכול להשפיע על הקשר הזוגי, ועל חייו ותחושותיו של הגבר משמעותית. הטסטוסטרון הוא הורמון שנמצא אצל בגבר, וריכוזו עלול לרדת עם השנים, ולגרור מספר תופעות והשלכות שעשויות לצוף בהתאם. לפניכם קצת על איך רמות הטסטוסטרון שלך משפיעות על הזוגיות

 

מה הוא בדיוק הטסטוסטרון?

הטסטוסטרון הוא ההורמון של המין הגברי, הורמון שהמיוצר ונמצא באשכים של הגבר כבר עם היוולדו. זהו הורמון שנמצא אצל גברים בריכוז גבוה יותר מנשים ומשפיע רבות על גופם וגם על התנהלותם. הטסטוסטרון הנו הורמון קריטי המשפיע מאד על גוף הגבר ועל מספר מאפיינים נוספים, כמו למשל משפיע על הנראות של הגבר ועל התפתחות של זקן וכל גברי ונמוך.

מעבר לכך, ישנו קשר בין רמת הטסטוסטרון לבניית כדורות דם אדומות שכן הורמון זה תורם בבנייתם. טסטוסטרון משפיע גם על חשק המיני, כאשר הסובלים מירידה בחשק המיני נוהגים להיעזר במגוון תרופות כמו סיאליס ללא מרשם, ויאגרה וכדומה.

 

איך רמות הטסטוסטרון משפיעות על הגבר?

 

ירידה בחשק המיני

מאחר והטסטוסטרון הוא הורמון הגוף הגברי, שנמצא באשכים ומשפיע מאד על החשק המיני – ירידה ברמת הטסטוסטרון בגוף מביאה לחוסר של חשק מיני, ולשינוי התדירות של יחסי המין בחיי הגבר והתשוקה אליהם. זה סימפטום נפוץ ומוכר של ירידה ברמת הטסטוסטרון שקוראת למבוגרים רבים, ורבים בוחרים לטפל בכך בכמה צורות לאחר פנייה לרופא וקבלת ייעוץ. בין הפתרונות הנפוצים ישנם ג'ל טסטוסטרון שניתן למרוח כדי להחזיר את רמת הטסטוסטרון, וכן כדורים שונים שנועדו לסייע בחשק המיני ותפקוד המיני של הגבר גם לאחר הירידה ברמת הטסטוסטרון.

 

עייפות, דיכאון ובלבול

מעבר לתופעות שציינו, אצל חלק מהאנשים שסובלים מירידה בטסטוסטרון נרשמו גם עייפות, דיכאון, בלבול או פגיעות בזיכרון, תופעות התנהגותיות שונות שהסיבה שהמשפיעה וגורמת להן היא הירידה בטסטוסטרון והשינוי שחווה הגבר בריכוז ההורמון בגופו. אלה הן תופעות טבעיות ונפוצות, שעלולות לצוץ כאשר רמת הטסטוסטרון מתחילה לרדת.

 

שינויים בפעילויות הגוף

מעבר להשלכות המנטליות שציינו, ישנם גם שינויים קלים שונים שעשויים לחול בגוף הגבר לאחר ירידה בכמות הטסטוסטרון כמו למשל ירידה במסת השריר, ירידה בבניית הכדוריות האדומות וכך סיכוי לפיתוח אנמיה וחוסר בברזל, ועוד.

 

איך ירידה בטסטוסטרון יכולה להשפיע על הקשר והזוגיות?

מאחר ולירידה בטסטוסטרון יש השלכה קריטית וחשובה של דיכאון, עייפות וירידה בחשק המיני – כמובן ורמת הטסטוסטרון תשפיע מאד על תדירות יחסי המין שינהלו הזוג ובאופן כללי על השגרה המינית שלהם. בהתאם, הקשר עלול לחוות קשיים כתוצאה מכך, ובני הזוג עלולים להתרחק ולחוש כי הקשר אינו כבר כמו שהיה.

אך חשוב להכיר שהמניעים לכך אינם בעייתיים, אלא פשוט ירידה בטסטוסטרון שניתן לפתור בשלל דרכים, כמו ויטמינים ותרופות שייסעו בכך.

איך רמות הטסטוסטרון שלך משפיעות על הזוגיות

באותו נושא
סוכן 7XL
הכירו את אתר סוכן 7XL

יצא לכם לשמוע על משחקי פוקר לטלפון? בין אם שמעתם על המשחקים הללו ובין אם לא, העובדה היא ברורה – מיליוני אנשים עברו מזמן לשחק

קרא עוד »