חיפוש

תרופות ממרכיבים טבעיים שכדאי להכיר

לפני העידן התעשייתי בני האדם חיו בחיבור עם הטבע, וכך הם גילו את הסגולות הרפואיות של צמחים שונים. גם כיום אנשים רבים מעדיפים להשתמש בתרופות טבעיות, ולחסוך מעצמם את השימוש בתרופות מרשם שלחלקן תופעות לוואי קשות.

בכתבה הבאה נציג תרופות טבעיות ללא מרשם שאתם פשוט חייבים להכיר.

 

תרופות טבעיות הבן הבסיס לרפואה המודרנית

השימוש בצמחים לצורך ריפוי קיים כבר משחר ההיסטוריה. למעשה, חלק גדול מהרפואה המודרנית מתבסס על תרופות קונבנציונליות שמקורן בצמחים טבעיים. לדוגמה התרופה אספירין מבוססת על עצי ערבה, ומורפין מופק מפרג האופיום.

השימוש בצמחי מרפא ממשיך להתפתח וכיום חברות תרופות גדולות בכל העולם מקדישות משאבים רבים לחקר תחום הריפוי הטבעי. אפילו לתרופות הנמכרות ביותר בעולם כמו ויאגרה או סיאליס, ניתן למצוא תחליפים טבעיים ללא מרשם רופא, דוגמת ויטאליס.

 

ההיסטוריה של צמחי המרפא

תחום העיסוק בצמחי מרפא מכונה הרבליזם, וכיום ניתן ללמוד אותו במסגרת לימודי רוקחות או רפואה משלימה. כאמור, תחום ההרבליזם התחיל כבר בימי קדם, בכל רחבי תבל נעשה שימוש באלפי צמחים לטיפול במחלות:

  • בצפון – מזרח עיראק, נמצאה גופה כשלצידה שמונה סוגים של צמחי מרפא. הגופה והממצאים הללו מוכיחים כי האדם הניאנדרטלי שחי באיזור לפני לא פחות משישים אלף שנה השתמש בצמחי מרפא.
  • בצרפת במערת לאסקו אותרו ציורי קיר המתארים שימוש בצמחי מרפא. על – פי הערכות, הציורים האלו צוירו בערך עשרים וחמש אלף שנה לפני הספירה.
  • בהרי האלפים בשוויץ אותרו צמחי מרפא בין כליו של איש הקרח אצי. צמחי מרפא ככל הנראה שימשו אותו לטיפול בטפילים בבטן מהם סבל.
  • במצרים העתיקה נמצא מסמך מהמאה השש – עשרה לפני הספירה. המסמך הכיל מרשמים עם צמחים כמו לבונה, שמן קיק, מנטה, לבנדר ועוד.

 

תרופות טבעיות שכדאי להכיר

בשוק קיימות תרופות מרכיבים טבעיים המתאימות לטיפול במצבים רפואיים מגוונים, אספנו לכם רשימה של תרופות טבעיות וצמחים טבעיים פופולריים:

שם התרופה למה היא טובה
גינקו בילובה משמשת לטיפול בדמנציה בדרגה קלה ובינונית, ולשיפור של זרימת הדם בכלי דם היקפיים.
דקל ננסי ידועה כמקלה על מתן שתן בקרב גברים הסובלים מהגדלה של הערמונית.
ויטאליס סיאליס היא תחליף לויאגרה, אך לא מדובר בתחליף טבעי. לעומתה ויטאליס היא תרופה טבעית ללא מרשם רופא המסייעת לתפקוד מיני מוגבר.
שום השום ידוע כמטפל ביתר לחץ דם. בנוסף הוא מטפל בזיהומים ומסייע להורדת הכולסטרול והשומנים בדם, ניתן למצוא בשוק תרופות טבעיות המבוססות על שום.
שרביטן מצוי ידוע כחומר ממריץ, מעורר ומדכא תיאבון. ככזה, הוא יכול לשמש כתרופת דיאטה לסובלים מעודף משקל.
חרצנית ריחנית מסייעת במניעה של כאבי מפרקים ומיגרנות, עבור מי שסובל מכאבים כאלה.

 

לסיכום

צמחי מרפא מהווים את הבסיס לרפואה הקונבנציונלית. כיום יותר ויותר אנשים פונים לתרופות מרכיבים טבעיים כדי לטפל בבעיות בריאותיות שונות.

תרופות ממרכיבים טבעיים שכדאי להכיר

באותו נושא
סוכן 7XL
הכירו את אתר סוכן 7XL

יצא לכם לשמוע על משחקי פוקר לטלפון? בין אם שמעתם על המשחקים הללו ובין אם לא, העובדה היא ברורה – מיליוני אנשים עברו מזמן לשחק

קרא עוד »