חיפוש

איתור נזילות באמצעות מד לחות מתקדם

לכל אדם יש את הסיוט הכי גדול שלו, שעשוי להתגשם. לחלק יש פוביות מעכבישים, חלק ממקקים, וחלק בכלל ממקומות סגורים. אך מה שמשותף לכל אלה, זה שהם יסכימו פה אחד שאחד הסיוטים הגדולים ביותר הוא לחזור הביתה ולגלות נזק אדיר שנגרם כתוצאה מנזילה טורדנית בקירות. אך לפני שאתם מאבדים את העשתונות, יש גם חדשות טובות- השנה היא 2022, והאמצעים הטכנולוגיים לפתרון בעיות כאלו, יחסכו לכם הרבה כסף וכאב ראש. 

 

השאירו את הקירות כפי שהם

העידן המודרני בא לקראתנו בכל כך הרבה תחומים, גם בעולם האינסטלציה יש בשורה של ממש. אז אם בעבר הכתם הירוק שבמקלחת הוביל את האינסטלטור להתחיל לשבור את הקירות, היום יש הרבה בדיקות שניתן וצריך לבצע לפני שנוקטים באמצעים קיצוניים כל כך.

כיום יש לרשות האינסטלטור אמצעים חדישים כמו מצלמות ביוב, בלוני לחץ, חיישני גז- המשמשים לאיתור הנזילה ביעילות רבה ומבלי לגרום לנזק והרס של תשתיות הבית. תוכלו לקרוא פרטים נוספים בנושא באתר https://www.xblade.co.il

 

מד הלחות- קווים לדמותו

אחד האמצעים השימושיים ביותר בארגז הכלים של האינסטלטור המודרני הוא מד הלחות המתקדם. כאשר אנו מדברים על מד לחות מתקדם, מדובר בשני סוגים: מד לחות מבוסס על תדר אלקטרומגנטי, ומד לחות מבוסס התנגדות חשמלית. מדובר במילה האחרונה בתחום איתור הנזילות בפן הטכנולוגי, כאשר לכל סוג מד יש את הייעוד והיתרונות שלו.

 

מד לחות מבוסס תדר אלקטרומגנטי

בתוך מד הלחות נמצא חיישן. האינסטלטור מצמיד את מד הלחות אל החומר הנבדק, למשל הקיר הרטוב החשוד בנזילה, והחיישן שבמד קולט באמצעות אלקטרומגנטים את שיעור מידת הלחות של החומר. הוא מעבד את הנתונים ובאמצעות הצג של מד הלחות מציג את שיעור הלחות, ממנו האינסטלטור יכול להבין ולשער מה דרך הפעולה הנכונה כעת, ואם בכלל מקור הנזילה אכן מגיע מהחומר הנבדק. כל זאת מבלי לחרב את הקיר.

 

מד לחות מבוסס התנגדות חשמלית

בשונה ממד הלחות המבוסס תדר אלקטרומגנטי, שימוש במד הלחות המבוסס על התנגדות חשמלית מצריך החדרה של שתי אלקטרודות אל החומר החשוד כמקור הנזילה. לאחר ההחדרה, בעל המקצוע יעביר זרם חשמלי בין שתי האלקטרודות על מנת לבדוק את ההתנגדות החשמלית בחומר הנבדק.

אם רמת ההתנגדות נמוכה, סימן שישנה רטיבות בחומר, ואילו רמת התנגדות גבוהה תצביע על יובש. כך ניתן לאתר נזילה עם מינימום התעסקות או חלילה שבירה של קירות. מידת הלחות תוצג על גבי צג ותיתן לאינסטלטור את תמונת המצב העדכנית.

 

לבעלי מקצוע בלבד

אם חשבתם שאתם גיבורים גדולים עם פומפה ומסיר שומנים מול סתימה בניאגרה, אל תתבלבלו- איתור נזילות באמצעות מד לחות מתקדם מצריך רישיון של אינסטלטור מוסמך ומקצועי. לכן, אין כל סיבה להתחכם ומומלץ להזמין במהירות המרבית איש מקצוע שיאתר ביעילות את מקור הנזילה וישים סוף לצרות שלכם, במינימום פגיעה במבנה.

איתור נזילות

באותו נושא