חיפוש

כיצד קוסמים, אמנים ומנטליסטים מאתגרים את התפיסות והמציאות

תפיסת המציאות היא אחד הדברים הכי בסיסיים בחייו של האדם. הספקות עוטפים אותנו מכל כיוון והתפיסה שלנו היא אחד הדברים הוודאיים היחידים שיש לנו בעולם. עם זאת, במהלך הופעה של אומן חושים אנחנו עלולים להרגיש שגם תפיסת המציאות שלנו היא דבר שניתן לעיוות. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להתמודד עם ההרגשה הזו.

 

מהו מנטליסט

עוד לפני שנדבר על תפיסות המציאות שחוות אתגר לא קטן במהלך הופעות של אמני חושים, חשוב להבין מהו מנטליסט. בהופעה של רון גליקסמן אמן חושים תוכלו להבין את זה בצורה עמוקה יותר, אך על קצה המזלג נוכל לומר שמדובר על אומן שמגרש המשחקים שלו זה התודעה והתפיסות שלנו. אפשר לחשוב עליו בתור קוסם שהקסמים שלו הולכים להוליך שולל את התפיסות שלכם.

 

תפיסת חוש הראיה

התפיסה הראשונה שאותה דווקא קוסמים מאתגרים היא תפיסת חוש הראיה. לכאורה אנחנו חושבים שאי אפשר לבצע מול העיניים שלנו פעולה בלי שנבחין בה. עם זאת, במהלך הופעה של קוסם זה הולך לקרות כמה פעמים.

 

התודעה כקופסה שחורה

האתגר המרכזי שעליו המנטליסטים קוראים תיגר הוא התודעה שלנו. לכל אחד ברור שהמחשבות שלו הן קופסה שחורה שמבחוץ לא ניתן להיכנס אליה. יש מן האמת בתפיסה הזו, אולם במהלך ההופעה המנטליסט יוכיח לכם שהוא מסוגל לגלות לא מעט דברים שנמצאים בתוך התודעה שלכם. למען האמת המנטליסט ייעשה את זה בדרך כלל באמצעות שפת גוף אך עדיין יש פה אתגר תפיסתי.

 

תפיסת החושים המוחלטת

אחת התפיסות הכי בסיסיות בחברה האנושית היא תפיסת מוחלטת ביחס לחושים. כל דבר שנקלט באחד החושים שלנו נראה לנו כדבר וודאי שלא ניתן לערער עליו. התפיסה הזו גם היא הולכת לעמוד בפני אתגר לא קטן במהלך ההופעה של המנטליסט. המנטליסט יבצע מול העיניים שלכם פעולות שהתגובה אליהן לא תהיה בהתאם לזו שהייתם חושבים על אף שמדובר על פעולה חושית לגמרי.

 

מה נוכל להרוויח מהופעה כזו

הופעה של מנטליסט תשאיר אתכם פעורי פה. גם אם בזמן הקצר שלאחריה תהיו מודאגים שהתודעה שלכם לא חסינה כפי שחשבתם, בסופו של דבר רוב הזמן המנטליסט לא נמצא לידכם, ואתם בהחלט יכולים להמשיך להתנהל כפי שעשיתם עד עכשיו. ההופעה תאפשר לכם לציץ לעולם שמעבר, ולזכור שגם מה שנראה לנו מוחלט וודאי הוא חלק ממציאות שבהחלט ניתן לעוות אותה.

 

לסיכום

הופעה של מנטליסט עלולה לייצר אצלכם מצג לפיו תפיסת המציאות שלכם אינה מוחלטת כפי שחשבתם עד היום. עם זאת, חשוב לזכור שהמקרה החריג הוא ההופעה של המנטליסט, אבל ברוב הזמן החושים שלכם מצליחים לעבוד בדיוק כפי שהייתם מצפים. למרות שהופעה כזו יכולה להדאיג אתכם, בסופו של דבר כל מי שלקח בה חלק יעיד על כך שמדובר על חוויה בלתי נשכחת.

מנטליסט

באותו נושא