חיפוש

איך הפך הבטון לדבר הבא בעיצוב הבית?

טרנד הבטון שמתפתח בשנים האחרונות גרם לנו בתחילה להסס, הרגיש לנו קר. אך עד מהרה התבררה גדולתו, והעיצוב המינימליסטי של הבטון בצבעו הטבעי הפך לדבר הבא בעולם העיצוב ותפס תאוצה בווילות יוקרתיות מסביב לעולם. הבטון ללא ספק יכול להיות גם מנת חלקנו, בפריטים המיוחדים שמוסיפים לכל פינה.

 

שליו או מנוכר

חובבי העיצוב בישראל עוד לא למדו לאכול את הבטון, הוא מזכיר לנו בניה שלא הסתיימה בנייתה, אגרסיבי ואפילו מתאים יותר למוסדות ציבוריים מאשר לסלון הבית. חומר הבטון הוא מורכב ממלט וחול, חומרים טבעיים ברובו, וכך גם צבעיו, צבע האפור מט חלק, דווקא יכול להשתלב עם מגוון צבעים, בעיקר צבעים טבעים ולהפוך למרגיע ושליו.

 

inside-out

שילוב הבטון בעיצוב הבית מבפנים ומבחוץ כאשר ישנם מרקמים וטקסטורות שונות בחדרי הבית התוצאה יכולה להיות מעניינת ועיצובית עוד יותר, ולתת מראה צעיר וחדשני המעודד פיתוח ומקוריות. אך עדיין השילוב הבטוח והנפוץ ביותר הוא ברצפה. בכדי לעצב בחומר הבטון את הרצפה דרושה הפרדה מחריצים או חומר אחר על מנת למנוע סדקים וכך לקבל מראה נקי ותעשייתי.

 

מראה נקי ופשוט

מראה הבטון וצבעו הנעים בעין מאפשר ליצור קווים נקיים וברורים גם באלמנטים נוספים בבית- כיור, בריכה, חלונות ורהיטים נוספים. הבטון מתכתב והולך יד ביד עם טרנד המינימליזם שמשתלט על העולם ונראה כי לא יעזוב בקרוב. המינימליזם פירושו שלכל פריטי הבית ישנו תפקיד, וכמעט ואין פריטים ורהיטים מיותרים וכך גם מתאים עצמו לשינוי הסביבתי שנבנה בעולם. מראה הבטון יוצר מראה נקי, חלק ופשוט שאינו מהודר אך מאוד אלגנטי. חברות רבות בארץ החלו לעצב בבטון וחיפוש מהיר בגוגל יפנה אותנו אליהן.

 

טעם נרכש

אם עוד לא התחברתם והבנתם את הטרנד עד הסוף, ברגע שתתחילו בפריטים קטנים ומיוחדים כמו של דריה עיצוב מבטון ותתאהבו. אולי לא תחליפו לרצפת הבטון, אך יש מצב שתתחילו לשלב את הסגנון המיוחד בכל חדרי הבית. מהבטון אפשר ליצור דברים בין היתר- גופי תאורה, עציצים, מדפים, כלי בית ומטבח ועוד שלל אביזרים וכלים מיוחדים שיוסיפו לבית את מראה הבטון הנחשק.

 

מלך הבטון ומלכת הבוהו

טרנד הבטון הוא בדיוק הפוך מהטרנדים החמימים שכובשים את עיצוב הבית גם כן- צבעי הקש והאדמה, הרהיטים הבהירים על גווניהם והחמימות המשתקפת מכל הבהירות הזאת, ואילו הבטון קר (על טעם וריח), נקי, מינימליסטי ומדויק, שני הטרנדים מתקדמים כמעט בקווים מקבילים ואפילו מעט מגדריים אבל בשילוב נכון עם הפריטים המתאימים שני העולמות יכולים להיפגש ואפילו להתאים.

 

לסיכום:

אם גיגלתם קצת ואם לא, כנראה שהתחלתם להתאהב, ולפני ששוברים קירות וכיורים אפשר להתחיל בפריטים קטנים ומיוחדים ולשלבם בחדרי הבית. תוכלו למצוא באינטרנט חברות ומעצבים שמתמחים בבטון ויוצרים דברים שיגרמו ללב העיצובי שלכם להתרגש.

עיצוב בית

באותו נושא