חיפוש

ארבעה טרנדים לעיצוב הבית שאסור לפספס ב-2023

אי אפשר להתחמק מהטרנדים החמים בתחום עיצוב הבית – הם מופיעים בעיתונים, בטלוויזיה, בבתים שאנחנו רואים בפרסומות ועוד. בדקנו מה צפויות להיות המגמות שלא נרצה לפספס במהלך 2023 כדי לשמור על עיצוב הבית שלנו מותאם לצו האופנה. הנה ארבעה טרנדים מעניינים ולוהטים.

 

חומרים מהעבר

רטרו, נוסטלגיה, וינטג', רפרודוקציה היסטורית, קלאסיקה או עיבוד מחודש – לא משנה איך תבחרו למתג את העניין, בשנת 2023 אנחנו רוצים להסתכל לעבר, להיזכר בימים הטובים ההם ולהתגעגע והמעצבים בוחרים להתייחס לכך דווקא בתחום החומרים, כמו למשל אצל קרפטים שטיחים.

הטרנד של שימוש רטרו בחומרים מוותר על חומרים מלאכותיים, שפותחו ושוכללו עם השנים וגם מחומרים שמזכירים קדמה וטכנולוגיה כמו מתכות וזכוכיות. הבחירה בחומרים טבעיים – באבנים אמיתיות, בסוגים שונים של עץ ובבדים טבעיים מייצרת תחושה נעימה של ביתיות חמימה שמתאימה בדיוק לערב העלאת זיכרונות.

 

פונקציונליות מהעתיד

גם הטרנד שבוחר להתרכז בשימושיות של רהיטים ומכשירים, על פני המראה והעיצוב שלהם. לפי הטרנד הזה, שקיים בעולם ובעיקר באזור סקנדינביה דוגל בעיצוב מינימליסטי ופשוט, גם בקווי העיצוב וגם בבחירת הצבעוניות.

העיצוב הפשוט מאפשר במקביל לשלב בבית ריהוט פונקציונלי מבלי להעמיס על העיצוב וכן לשלב מערכות מתקדמות טכנולוגית ולייצר חללים מרובי שימושים כמו סלון שיכול להפוך בקלות למשרד ביתי או חדר שינה בו קיימת מערכת בידור אך היא מוסתרת בחוכמה ונשלפת רק בעת הצורך.

 

מחפים את הקירות

במהלך השנים היו טרנדים שונים שעסקו בחיפוי קירות. חלק מהטרנדים היו קשורים ביכולות החיפוי לייצר בידוד מפני רעש או בידוד מפני קור אבל ברוב המקרים היה מדובר בחיפויים אמנותיים שביקשו להסתיר את הקירות שעליהם נתלו, להציג את טעמו האישי של המתגורר בבית או את רמתו הכלכלית.

בעבר ראינו סוגים שונים טפטים מנייר ומבד וכן חיפויים עשויים עץ. היום ניתן להבחין שהטרנד של חיפוי הקירות גם מחזיר את הטפטים ואת חיפויי העץ, בגרסתם המעודכנת וגם חיפויים חדישים יותר, מבחינת חומרים או מבחינת עיצוב כמו למשל כאלה המחקים דוגמאות בולטות של אבן שיש.

 

מלבישים את הרצפות

הטרנד האחרון בו נעסוק מתמקד בנושא הצבעוניות בעיצוב הבית, על פי 2023. בשנים האחרונות היו העיצובים הטרנדיים משולבים בצבעוניות מאופקת מאוד, בספקטרום של צבעים עדינים, כהים ושקטים ובהעדפה ברורה למונוכרומטיות.

הטרנד של השנה מעז להחדיר לחללים הניטרליים בצבעוניותם נקודות של צבעים עזים ומיוחדים, בעיקר גוונים של בורדו, כתום וחמרה וגוונים של כחול ושל ירוק – צבעי מדבר וצבעי ים.

נקודות הצבע, שחוזרות לעיצובים הטרנדיים, מתחילות את דרכן לא באזורים גדולים כמו חיפוי קירות או רהיטים אלא בעיקר בעולם התוספות העיצוביות כמו הטקסטיל שבחדר כמו וילונות, מפות ושטיחים – על הרצפה, בשטיחים, מותר ומומלץ להעז גם בצבעוניות חזקה.

קרפטים שטיחים

באותו נושא