חיפוש

ייעוץ משכנתאות – מחירים והאם זה משתלם

נטילת משכנתא לרכישת בית או דירת מגורים, מהווה עבור החלק הארי של האוכלוסייה בישראל צעד פיננסי בעל משמעות גבוהה. למעשה, רוב האזרחים לא יבצעו במהלך חייהם עסקה פיננסית שמעורבים בה סכומים גבוהים מסכום המשכנתא. כיוון שכך הם פני הדברים וכיוון שבסכומים כאלה כל שבריר אחוז בריבית עשוי להגדיל או להקטין באופן משמעותי את ההחזרים, חשוב לבצע את העסקה בשום שכל.

על מנת להיות בטוחים שמדובר בעסקה הטובה ביותר, יש הפונים לקבלת ייעוץ משכנתאות במטרה להקטין ככל האפשר את התשלומים החודשיים או מסיבות אחרות. מהו בעצם יועץ משכנתאות ומה התפקיד העיקרי שלו? מהם מחירי השירותים של היועצים כאמור? האם משתלם לשלם ליועץ משכנתאות? בשורות הבאות נעסוק בדיוק בסוגיות האלה.

 

מהם התפקידים של יועץ משכנתאות

התפקיד העיקרי של יועץ משכנתאות הוא להקטין ככל שניתן את ההחזרים החודשיים של הלקוח שלו עבור המשכנתא. הקטנת ההחזרים יכולה להתבצע באמצעות בחירה של מסלולי המשכנתא המתאימים, שיסייעו בהפחתת ההחזרים החודשיים.

זאת, כמובן, בכפוף להנחיות בנק ישראל באשר למסלולי המשכנתא. בנוסף, יעשה היועץ כל שביכולתו להפחית את הריביות על ההלוואה, מה שיפחית באופן אוטומטי את ההחזרים החודשיים. והחלק האחרון בתפקידו של היועץ הוא להתאים את החזר המשכנתא ליכולת ההחזר של הלווים ולגובה ההכנסה שלהם. חשוב לדעת שבעניין זה בנק ישראל איננו נוטה לפשרה ואיננו מאשר לבנקים להעניק משכנתא שההחזר החודשי שלה עולה על מחצית השכר נטו של כל הלווים כאחד. יועץ משכנתא יבחר את הגוף הנכון, שיאפשר משכנתא בגובה הרצוי עם החזרים מתאימים, שלא יעיקו יתר על המידה על התקציב המשפחתי.

לעיתים מזומנות נדרשים יועצי משכנתאות להעניק ייעוץ משכנתא גם בכל הקשור בהשגת הסכום שהרוכש חייב להשקיע בעצמו בנכס. גם כאן יש מגוון רחב של פתרונות, שהיועץ חייב להכיר ולהשתמש בפתרונות הנכונים והמתאימים ביותר לרוכשים.

מחירי ייעוץ משכנתא והאם זה משתלם

בדרך כלל, המחיר של ייעוץ משכנתא עומד אל אלפי שקלים, בהתאם לגובה המשכנתא, אופי המאמץ של היועץ וההשקעה הנוספת שלו במקומות שבהם מתעוררים קשיים. אף שרבים רואים בהוצאה הזאת הוצאה מיותרת, הרי שרבים אחרים רואים אותה כהוצאה הכרחית שתביא תוצאות טובות.

סוג אחד של לקוחות הם כאלה שהזמן העומד לרשותם הוא קצוב, והם מניחים ליועץ המשכנתא לנהל בשמם משא ומתן עם הבנקים או חברות המשכנתא השונות, כמו גם כל בעלי הנכס שאותו יש בכוונתם לרכוש. אחרים נעזרים בייעוץ במטרה להפחית ככל האפשר את ההוצאה החודשית, אם באמצעות הפחתת מחיר הנכס, הפחתת הריביות על המשכנתא או פריסת התשלומים באופן שיאפשר ללווים להשאיר לעצמם סכום כסף שיספיק להם למחייה במהלך החודש. במרבית המקרים, ייעוץ משכנתא הוא פשוט משתלם וחוסך לרוכשים סכומי כסף לא קטנים ומידה רבה של מאמץ.

לחיצת יד ודולרים ברקע

באותו נושא
בית למכירה
איך להשקיע בנדל"ן

לאחרונה אתם שומעים על עוד ועוד אנשים שמשקיעים בנדל"ן ולמעשה נהנים מרווחים פאסיביים? אם כך, ברור מדוע גם אתם חושבים על האפשרות הזאת, כי מי

קרא עוד »