חיפוש

לא מסוכן כלל – כל האמת על עדשות המגע

החלטתם לקנות עדשות מגע, אך כל מיני נשמות טובות מבהילות אתכם בסיפורי זוועה מהרשת? אין לכם מה לדאוג, עדשות המגע הן בטוחות לחלוטין לשימוש כאשר מקפידים על הכללים. במאמר זה נסקור כיצד שימוש נכון בעדשות יכול להביא לתוצאות מצויינות, ואתם רואים ונראים נפלא ללא כל חשש.

 

עדשות מגע

מטרתן של עדשות המגע, דוגמת  עדשות מגע חודשיות, הן לשחרר אותנו מן המשקפיים. לא כל אחד אוהב את המראה שלו כשהוא מרכיב משקפיים ויש כאלה שהמשקפיים מהווים עבורם מטרד. עדשות המגע הינן פתרון זמין ולא יקר כדי לענות על הצורך בראייה חדה וברורה יותר, אך סביב העדשות נקשרו סטיגמות לא נכונות שהן מסוכנות. עדשות המגע, בדיוק כמו כל דבר בחיים, אינן מסוכנות בפני עצמן, מה שמסוכן הוא שימוש לא נכון בהן.

 

סוגי עדשות המגע

כיום קיימים בשוק מספר סוגים של עדשות, יש עדשות רכות וקשות, עדשות יומיות, חודשיות וקבועות ויש עדשות שהמבנה הפולימרי שלהן שונה כדי לאפשר לעין לנשום. אין כיום המלצה גורפת מהו סוג העדשות הטוב יותר, את העדשות נבחר על פי טעמנו האישי, צורכי הראייה שלנו ואורח החיים אותו אנחנו מנהלים.

 

שימוש נכון בעדשות מגע

להלן הנחיות שכדאי לגזור ולשמור על מנת שתוכלו להשתמש בעדשות המגע ללא חשש לשמירה על בריאות העין שלכם:

  • עדשות קונים רק מאופטומטריסט – עדשות המגע יותאמו לכם על ידי איש מקצוע על פי צורכיכם. אל תתפתו לקנות עדשות בחנויות הפארם כי נדמה לכם שהן מתאימות.
  • אל תשנו עם העדשות – הקפידו להסיר את העדשות בזמן השינה ולאחסן אותן בתוך תמיסה סטרילית.
  • אל תשחו בבריכה עם עדשות – העדשות אינן מתאימות לשחיה בבריכה ועלולות להזדהם מחיידקים המצויים במים.
  • שטפו היטב ידיים טרם הכנסת העדשה לעין – שטיפת ידיים הינה קריטית לשלב הכנסת העדשה לעין, האצבעות שלנו מכוסות חיידקים גם אם הן נראות נקיות.
  • שטפו את העדשות אך ורק בתמיסה המיועדת לכך ולא במי ברז – מים מן הצינורות הינם מזוהמים, השתמשו אך ורק בתמיסות חיטוי לעדשות.
  • העדיפו עדשות המאפשרות חדירת חמצן לעין – קנו את העדשות אשר מציינות כי הן מאפשרות חדירת חמצן לעין, בריא יותר וטוב יותר.
  • אם אינכם פנויים בסוף היום לנקות ולטפל בעדשות, קנו יומיות – העדשות היומיות יקרות יותר, אך התחלופה הגבוהה שלהן, מדי יום, יכול לעזור לכם לשמור על היגיינת העין.

 

לסיכום

אל תחששו להשתמש בעדשות מגע רק בגלל סיפורי זוועה שמתרוצצים ברשת. הרוב המוחלט של נפגעי העדשות נפגעו בגלל שלא הקפידו על כללי השימוש, בדיוק כפי שתאונות דרכים קורות בשל אי ציות לתמרורים. שימרו בקפדנות על הסטריליות של העדשות, התייעצו עם אופטומטריסט טרם הרכישה ומלאו אחר כל ההוראות בדייקנות.

עדשה וקופסה

 

באותו נושא
למה צריך מאמן?
למה צריך מאמן?

רוצים להיכנס לכושר שיא ולדעת שאתם דוחפים את הגוף שלכם אל המקסימום? בכדי להיות בטוחים שאתם עושים את הטוב ביותר למען הגוף שלכם, כמובן שיהיה

קרא עוד »
טמפרטורה גבוה
פחמים – בריא או לא בריא

אחת הסוגיות הבוערות ביותר בתחום הבשר נוגעת לשימוש בפחמים. האם זה אכן בריא או לא, ומהם השיפורים החדשים בתחום – להלן הפרטים פחמים – האם זה

קרא עוד »