חיפוש

מה יכול לסייע לנוגדי החמצון בדם?

לא המון אנשים מודעים להשפעות החמצון שמתרחש כל יום בגופנו – תהליך החמצון של תאים. התהליך הזה מתרחש באופן טבעי כתוצאה מתהליכי גוף שונים, אבל השפעתו על הגוף חזקה ומסוכנת. בעקבות כך, חשוב להסתכל על דרכים למנוע התחמצנות שכזו של התאים – דרך אחת היא באמצעות נוגדי חמצון. אלה עוזרים נגד תהליך החמצון הטבעי – אז מה יכול לסייע במניעה של חמצון התאים ואיך מעודדים נוגדי חמצון בגוף?

 

מה זה נוגדי חמצון?

נוגדי חמצון הם חומרים בגוף שבעצם מונעים תהליך התחמצנות של תאים – תהליכי חמצון בתאי הגוף הראו כי מזיקים לתאים, מובילים להזדקנות ולתופעות נוספות כמו מחלות לב, דם, סוגי סרטן שונים ועוד. תהליך חמצון זה מתרחש כתוצאה מתהליך ייצור האנרגיה העצמי של הגוף, אז משתחררים רדיקלים חופשיים – מולקולות שהראו כי מובילות לנזקים עליהם דובר.

בין הנזקים הנפוצים ביותר שנגרמים לגוף בעקבות התהליך ניתן לראות פיתוח של טרשת עורקים, פגיעות קוגניטיביות, היווצרות גידולים סרטניים, מחלות כמו סוכרת ועוד רבים.

 

כמה דברים שיכולים לסייע לנוגדי החמצון בדם

  • תוספי מזון

באופן לא מפתיע, ישנם תוספי מזון שונים שניתן לקחת שהראו את עצמם כיעילים ביותר אל מול החמצון – כלומר כאלה שמשמשים אפילו כנוגדי חמצון או עוזרים בפעילותם. ביניהם ניתן למצוא את תוסף המזון ליקוריץ פלוס 123 – שמופק ממיצוי שורש צמח הליקוריץ ויעיל במיוחד למניעה וטיפול בנזקי טרשת עורקים וסוכרת – בים הסיכונים הגדולים של החמצון התאי – או תוספי מזון כלליים יותר כמו תוסף ויטמין C, ויטמין E ותוספים נוספים.

  • תזונה מאוזנת

תזונה מאוזנת ועשירה יעילה במיוחד לסיוע לנוגדי חמצון וכמובן לצריכה טבעית של נוגדי חמצון. מאכלים כמו אוכמניות, למשל, עשירים בחומרים נוגדי חמצון שבריאים ביותר לגוף. מאכלים המכילים באופן טבעי ויטמין C וE, סלניום, בטא קרוטן ועוד חומרים נוספים יעילים במיוחד לספיגה של נוגדי חמצון. באופן טבעי, ככל שהתזונה תהיה עשירה ובריאה יותר – כך יהיו יותר נוגדי חמצון בריאים וטבעיים בגוף.

  • פעילות ספורטיבית

לפעילות ספורטיבית השפעה מעניינת על אותם רדיקלים חופשיים שגורמים לתהליך החמצון בתאים השונים. פעילות גופנית הדורשת מאמץ מעלה את רמות הרדיקליים החופשיים בגוף באופן זמני, ולאחר מכן אלה מתאזנים. הדבר החשוב ביותר הוא שלאורך זמן, פעילות גופנית מעלה את יכולת הסיבולת של הגוף לרדיקלים אלה ובכך באופן כללי מורידה את השפעתם על הגוף.

 

לסיכום…

אז עבור מה נדרשים נוגדי חמצון? ישנם נוגדי חמצון רבים ושונים, אבל מטרתם הכוללת להקל על הגוף, על הנזקים שנגרמו ועודם נגרמים לו בעקבות החמצון המתרחש בתאים ועוזר להגן על הגוף אל מול מחלות שונות. נוגדי חמצון כשנלקחו באופן ממוקד לא הראו השפעה מוחלטת על הורדת הסיכוי למחלות שונות, אבל כן ידוע שבשילוב עם מערכת תזונתית בריאה וקיום פעילות ספורטיבית השפעתם עולה באופן ממשי ביותר.

נוגדי חמצון,

באותו נושא
למה צריך מאמן?
למה צריך מאמן?

רוצים להיכנס לכושר שיא ולדעת שאתם דוחפים את הגוף שלכם אל המקסימום? בכדי להיות בטוחים שאתם עושים את הטוב ביותר למען הגוף שלכם, כמובן שיהיה

קרא עוד »
טמפרטורה גבוה
פחמים – בריא או לא בריא

אחת הסוגיות הבוערות ביותר בתחום הבשר נוגעת לשימוש בפחמים. האם זה אכן בריא או לא, ומהם השיפורים החדשים בתחום – להלן הפרטים פחמים – האם זה

קרא עוד »