חיפוש

איך לקבל זיכוי מס בארה"ב על מיסים ששולמו בארץ?

דבר אחד בטוח משותף לכל האזרחים האמריקאים – לא משנה היכן הם מתגוררים, הם מחויבים בתשלום מס לאומה הגדולה בעולם. גם ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית, המתגוררים בארץ, מחויבים לשלם מס לארצות הברית ולדווח על כך. למרות זאת, לשתי המדינות יש הסכם ביניהן, כך שהישראלים לא צריכים לשלם פעמיים מס. בנוסף לכך, ניתן להנות מזיכויי מס בארה"ב גם אם המיסים שלכם שולמו בארץ.

 

זיכויי מס בארצות הברית

ארצות הברית היא מדינה המקפידה מאוד על תשלומי המיסים של האזרחים שלה. היא מחייבת את כל האזרחים שלה, בין אם הם מתגוררים בארצות הברית ובין אם הם מתגוררים במדינה אחרת, לדווח למס הכנסה ולשלם מיסים במידת לצורך. כמו כן, רשויות המס האמריקאיות דואגות לבצע ביקורות רבות כדי לוודא שהדבר הזה מתקיים.

חוץ מעניין הגביה של רשויות המס האמריקאיות, הן מחויבות גם להעניק זיכויי מס לאזרחים אמריקאים, בהתאם למה שקבע החוק. אזרח אמריקאי יכול לקבל זיכוי מס גם אם באותה השנה הוא לא היה מחויב לשלם מס בארצות הברית, משום שכך קבע החוק. היכנסו אל מס אמריקה – כל המידע על מיסוי בארה"ב, כדי לקרוא עוד על כך.

 

איך זה מתקשר לאזרח הישראלי?

כפי שכבר הוזכר מקודם במאמר, אזרחים אמריקאים מחויבים לשלם מס לארצות הברית, בלי קשר למקום המגורים שלהם. בישראל מתגוררים לא מעט ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית. גם הם מחויבים לדווח לרשות המס האמריקאית, ה-IRS. במידת הצורך הם גם יצטרכו לשלם מס.

למרות זאת, ישנם ישראלים רבים בעלי אזרחות אמריקאית שלא משתמשים בה. הם גרים בארץ, מבצעים את העסקים שלהם בארץ ומקורות ההכנסה שלהם הם מהארץ. תושבים כאלו עשויים שלא לשלם מס לארצות הברית, עקב הסכמי מס שבין ישראל לארה"ב. העובדה כי הם אינם משלמים מס בארצות הברית בשנה נתונה, לא שוללת את היכולת שלהם לקבל זיכויי מס במקרים מתאימים, אותם נסקור כעת.

 

זיכויי מס עבור לימודים אקדמיים

ניתן לקבל זיכוי מס בגין לימודים אקדמיים. אזרחים אמריקאים יכולים לקבל החזר של עד 1,000 דולר כל שנה על הוצאות הקשורות ללימודים אקדמיים, כאשר הדבר משתנה לפי גיל ולפי מוסד הלימודים.

 

זיכויי מס עבור ילדים

החוק האמריקאי קובע גם כי ניתן לקבל זיכויי מס עבור ילדים. אמריקאים, שיש להם ילדים בעלי אזרחות אמריקאית, יכולים לקבל החזר מס של עד 1,000 דולר עבור כל ילד. במידה ולילד מסוים יש אזרחות אמריקאית ולילד אחר אין, הזיכוי יתקבל רק בעבור הילד בעל האזרחות.

 

מימוש זכויות

מס הוא עניין מורכב הרבה יותר ממה שמשתמע. ישנם עוד זיכויי מס שונים שניתן לקבל. זיכויים אלו הם זיכויים אותם מעניקה ממשלת ארה"ב, לפי החוק, כך שאין שום בעיה עם הניסיון לקבל אותם. אנשי מקצוע הבקיאים בחוק ובמיסוי בארה"ב יכולים לסייע לכם לממש את הזכויות שלכם.

זיכוי מס

באותו נושא