חיפוש

מס על דיבידנד בארה"ב – איך ועל מה משלמים

ישנם הבדלים בין שיעורי המס בארה״ב לבין שיעורי המס בארה״ב. גבוה ההכנסה שבגינה משלמים מס בארה״ב מושפעת ממספר רחב של פרמטרים, כך שמסובך יותר לבחור הכנסה באופן קרדינלי, זאת מבלי לקחת בחשבון את מצב החשבון של אותו אדם, מה הכנסותיו ומה מצבו הכלכלי במכלול. בנסיבות שונות, אזרח אמריקאי עשוי לשלם על אותו סוג הכנסה בשיעור מס שונה מאדם בעל אותה הכנסה. אז איך ועל מה משלמים? 

 

מהם מניות דיבידנד

דיבידנד היא שיטת תשלום שמעבירה חברה לבעלי המניות שלה. בדרך כלל מדובר על רווחים שנצברו או מעודף כספי. דיבידנד זו דרכה של החברה להניב פירות לבעליה. כאשר החברה מייצרת רווחים, היא יכולה לשלם רק לחלק מבעלי המניות ואז למעשה לשמור על היתרה. הדיבידנד משולם לרוב במזומן, אך ניתן לחלק אותו גם בצורה של נכס כמו מניות של חברת בת למשל. שיעור מיסים בארה״ב שיעור זה הוא באופן עקרוני שיעור מס שולי של אותו מדיש דוח המס בארה״ב. ישנם דיבידנדים שמוגדרים Qualified dividends. כלומר, שיעור מס מסוג דיבידנד מקביל לשיעור מס לרווח הון.

 

שיעורי מס דיבידנד בארצות הברית

תוכלו למצוא דמיון בין דיבידנד לבין מיסוי רווחי ההון. אך, במקום הבחנה על בסיס הזמן בו הוחזק הנכס, ישנה הבחנה בין טווחי הזמן בו הוחזק הנכס בין סוגי דיבידנדים: דיבידנד מוטב דיבידנד ורגיל. דיבידנד רגיל ימוסה בשיעורי מס רגיל, בין אם מדובר על יחידים או על שותפות בחברת L.L.C. שלחברות אלו מדובר במס שולי ביחס להכנסות שלהם.

דיבידנד בהחלט ייהנה משיעורי המס הטובים ביותר בדומה לשיעורי מס רווח הון. לכן, כאשר מדובר ביחידים או בשותפים, מס דיבידנד ימוסה בין 0-20%. אם מדובר בחברות שהן זרות או מקומיות, הדיבידנד ימוסה בשיעור מס חברות, מס זה עומד על 21%. בכל הקשור לחריגים, חברה בת זרה, אשר מוחזקת בשיעור של מעל כ-10% מעל לשנה, תוכל להיות זכאית לפטור ממס דיבידנד.

 

למה דווקא דיבידנד

כשמדובר במניות דיבידנד, משקיעים רבים יותר מעוניינים בחברות הגדולות והמבוססות יותר, המחזירות לבעלי המניות שלהם. הסיבה לכך היא שבעוד שניתן למצוא כמה הצעות עם תשואה גבוהה בחלקים הקטנים יותר של וול סטריט, היציבות והקנה מידה שמגיעים מהשחקנים הגדולים מוסיפים שקט נפשי למשקיעים מוכווני הכנסה.

למשקיעים המחפשים השקעות במונחים של שנים או עשורים במקום של ימים או שבועות. הגישה הזו של "קבע את זה ותשכח מזה" יכולה להיות בעלת ערך רב בטווח הארוך, במיוחד כאשר אתה מחזיק בעמדה שמשלמת 5% או יותר מדיבידנדים, לאורך זמן ההחזקה. רוצים לדעת עוד? בקרו ב-MasAmerica לעוד מידע ופרטים על מניות, מס אמריקאי ועוד.

 

לסיכום

דיבידנד הוא תשלום שמעבירה החברה לבעלי המניות שלה. דיבידנד ייהנה יותר משיעורי המס הטובים ביותר בדומה לשיעורי מס רווח הון. מדובר בדרך השקעה המניבה תוצאות לטווח הארוך וקוסמת למשקיעים רבים.

מס הכנסה בארה"ב

באותו נושא