חיפוש

על מה מקבלים נקודות זיכוי במס הכנסה?

תושבי מדינת ישראל זכאים לנקודות זיכוי ממס הכנסה, דבר שמפחית את גובה המס ומעניק להם הכנסה גבוה יותר. כל תושב זכאי לנקודת מס בקטגוריות שונות מבלי להיות מודע לכך בכלל.

הנקודות ניתנות על פי מאפיינים אישיים ונקבעות לרוב על פי הפרטים שהעובד ממלא בטופס 101 ובמקרים מסוימים נדרש אישור של פקיד שומה. אז על מה מקבלים נקודות זיכוי במס הכנסה? במאמר זה נפרט לכם הכל.

 

זכאות שמגיעה לכל אחד

שווי נקודת זיכוי ממס הכנסה הוא 2,676 שקלים לשנה. אזרחי ותושבי מדינת ישראל זכאים לנקודות ניכוי ממס הכנסה, דבר שמפחית את גובה המס שיש לשלם, ובכך מגדיל את ההכנסה השנתית. שווי נקודת מס אחת לחודש נכון ל-2022 הוא 223 שקלים. ייתכן שמגיעות לכם עוד נקודות זיכוי –

זכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים – מס הכנסה מעניק עד 2 נקודות זיכוי להורים לילדים עם מוגבלות, שווי ההטבה הוא 5,252 ש"ח לשנה. בנוסף ניתן לקבל החזרי מס רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה. רק אחד מההורים זכאי לקבל נקודות המס.

נקודות זיכוי לעולה חדש – עולה חדש זכאי לנקודות זיכוי ממס בשנותיו הראשונות בארץ ישראל. משך הזכאות הוא בין 42 עד ל-54 חודשים משנת העליה. שווי ההטבה נע בממוצע בין 223 ל-669 ש"ח בחודש.

נקודות זיכוי להורה גרוש – הורה שהתגרש ומגדל את הילד לבד זכאי לנקודת זיכוי אחת. שווי נקודת הזיכוי היא 2,676 שקלים לשנה.

נקודות זיכוי בגין תשלום מזונות לבן זוג לשעבר – גרושים שנישאו בפעם השנייה ומשלמים מזונות לבן או בת זוגם לשעבר, זכאים לנקודת זיכוי אחת ממס הכנסה. שווי ההטבה היא 2,676 ש"ח לשנה.

נקודות זיכוי להורים לילדים עד גיל 5 – הורים לילדים עד גיל 5 זכאים ל-1.5 נקודות זיכוי ממס הכנסה על כל ילד שנולד למשך 5 שנים. ההטבה ניתנת רק לאחד מההורים, זאת בהתאם למצבם המשפחתי. שווי ההטבה היא 4,014 ש"ח בשנה.

נקודות זיכוי להורים לילדים – הורים לילדים עד גיל 18 זכאים לנקודת מס אחת על כל ילד, בנוסף לשאר נקודות הזכות הניתנות להורים. ההטבה ניתנת רק לאחד מההורים, במידה וההורים נשואים ומגדלים את הילד יחד, ההטבה תינתן לאישה. במקרה של גירושין או גידול הילד בנפרד, ההטבה תינתן להורה שהילד נמצא תחת חזקתו.

נקודות זכות בגין לימודים גבוהים – מי שסיים לימודי תואר ראשון זכאי לנקודת זיכוי אחת למשך שנה, זאת בשנת המס שאחרי שנת סיום לימודיו. שווי ההטבה הוא 2,676 ש"ח בשנה. מי שסיים לימודי תואר שני זכאי לחצי נקודת זיכוי, זאת למשך שנה אחת בשנת המס שלאחר שנת סיום הלימודים. שווי ההטבה הוא 1,338 ש"ח לשנה.

זיכויים ממס הכנסה

באותו נושא